وجویجهانی بهتر درجست 230 ای راکه در اثر افول ناگهانی مسیحیت برای ادیان بودند. آنها جای خالی که خواه درحالی های تمامیت کردند. این ایدئولوژی ایجاد شده بود پر می ستودند، چنان فجایعی را رقم زدند که توحش گرایی را می پیروزی عقل های دینی اروپا در برابر آنها رنگ باخت. امضای معاهدات صلح جنگ های یافتن جنگ در شهرهای اوزنابروک و مونستر وستفالی موجب پایان ساله شد. امپراتور روم مقدس دیگر آیین کاتولیک را بر قلمروهای سی نهادن به اصل حاکمیت کرد. نظم جدید با ارج پروتستان تحمیل نمی ملی موجب برقراری صلح و پیشرفت شد. دولتکه از هژمونیِ دینیِ خارجی رهایی یافته بود به محملی برای ملتی واحد تبدیل شد اما از آنجا شد. برای دستیابی که واقعاً ملتی یکدست وجود ندارد، باید ساخته می ها در زبان زبانان در استراسبورگ و ایتالیایی سانیِ قلمرویی، آلمانی به هم های شدندوکاتولیک هافرانسویمحسوبمی پسمانندپاریسی نیسازاین هایساکسوننخستآلمانیوسپسمسیحیبهحساب باواریا وپروتستان وسطایی فلورانس، میلانو شهرهایقرون آمدند؛ بههمینشکل، دولت می های ایتالیایی گذاشتند و به همشهری هایخود راکنار می ونیز باید اختلاف های هاووفاداری هابایدازوابستگی شدند.اکنوندرتاریخ یکدیگرتبدیلمی ترتیب، حاکمان این قدیم وجود داشت. به نوشتند که از زمان ای می تخیلی هاییرا به ایکه مشغول تحکیم قدرتدولتمدرن بودند، افسانه خودکامه کردند. خبر القا می ذهنشهروندان بی جای آنکه نگر اروپایی اکنون به با پیشرفتمداوم تمدن مدرن، مردان روشن گرایی و ایدئولوژی همدیگر را به به نام دین یکدیگر را بکشند، به نام ملی دادند زیرا ای انجام می رساندند. و آنها اینکار را باکاراییِ فزاینده قتل می هایکشتارجمعی هایمهلکسلاح غرایزفطریشکارگریباکمکفناوری
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2