87 درجستجوی عدالتجهانی منصبان دولتی بودند؛ قرار بود که آنان مانند هر رئیس دولت یا صاحب مجرم دیگریمجازاتشوند. درواقع، جایگاه و مقام بالای آنان قصورشان کرد. را بیشتر می سازی جرم منطقخاصخود را داشت. نخستاینکه نفرتمحتوم و فردی رحمیوسبعیت ازلی به انتخابی اخلاقیوعقلانی تبدیلشد. توصیفبی عنوانشریبنیادینبا تمدناروپاییدردورانپسازروشنگری ذاتی انسانبه هایی عقلانی از سازگاری نداشت زیرا این تمدن اکنون مبتنی بر برداشت توانست هاییمی درستو نادرستبود. ثبتتاریخیوعینیچنینجنایت زدایی» از آلمانِ پس از جنگکمککند زیرا حقایق هولناکی را در به «نازی ای از ابهام قرار ها تبلیغات در پرده خاطر سال داد که به اختیار مردم قرار می ی رابرتجکسون، دادگاه نورنبرگ«باکمکشواهدی گفته گرفته بودند. به را ثابتکرد. اجرایعدالت به این 12 موثق، وقوع رویدادهایی باورنکردنی» هاکه در صورت، علاوه بر مجازات فردی، جامعه را از نظام اخلاقیِ نازی سازیکرد. چیز واژگون بود، پاک آن همه رسید که در برابر مقاماتمتعدد نازی به اعدام محکومشدند. اما به نظر می میلیون یهودی حتی اعدام هم مجازات ناچیزی است. فیلسوف ۶ کشتار مشهور، هانا آرنت، بهکارل یاسپرس، راهنمایخود در دانشگاه هایدلبرگ، های قانون را از اعتبار ساقطکرده ها «مرزبندی نوشتکه جنایات نازی است؛ و هولناکیِ آنان دقیقاً ریشه در این امر دارد. برای این جنایات هیچ دادنچنین احتمالا تنزل 13 یکافیسختوشدید نیست». اندازه مجازاتی به ای کننده رفتارغیرانسانیدردناکیبهقلمروفرایندهایحقوقیجذابیتگمراه کردنشرارت گیریبود: بیرون داشت؛دادگاهجرایمجنگیمانندمراسمجن ی پیشرفتمدرنیته. از تمدن اروپایی و تأکید دوباره بر افسانه
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2