ایران فرهنگی

ﺖ �� و ﻫ � ﺎن ﻓﺎر � ز ﺳﻪ � ﻫﺎی ﻣ گﺎﻧﻪ | ﮔﻔﺘﮕﻮ بﺎ ﻮش آﺷﻮری � دار ۳۹ ﮐهﻨﻪ از ﺟﻤﻠﻪ ﮐﻮﺷﺶ � ﻓﺎر � � � ی ﻧ ﺴﻨﺪگﺎنِ اﯾﻦ �� ت ﺟﻤﺎن و ﻧ � ﻫﺎی ﻣ دوران ﺑﻮد. ﻪ � ن ﻫﻤﭽﻮن ﻣﻦ، بﺎ روﺣ ﺴﻞِ ﻣﻦ ﻫﻢ ﮐﺴﺎی � در ت ، بﺨﺖِ ﺴی � ی ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟ ﺑﺮﺧﻮرداری از آﻣﻮزش آن اﺳﺘﺎدان را داﺷتﻨﺪ و بﻪ � ﻫﺎی ﻃﺒﻊ راەِ آﻧﺎن را ﺎوە � ﺮ از � دﻧبﺎلﮐﺮدﻧﺪ. ا ��� ﻧ ﻫﺎی آدم ب ﻫﺎی ی ﺎ ﺷﺎرﻻﺗﺎن � ﻪ � ﻣﺎ ب ﻫﺎی ادی ﺪگﺎە � ﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ د � ﻢ، بﺎ � بﮕﺬر ﺴﻞ � ف ﮐﻪ در ﺨﺘگﺎی � ﻫﺎی ﻓﺮﻫ ﮔ ﺬﺷﺘﻪ و ﺎن ﭘﺮداﺧﺘﻨﺪ، ﻫﻨﻮز ادﯾبﺎﻧﻪ ﺑﻮد و � ز � ن بﻪ کﺎر ت ﺴﻞِ ﻣﺎ از راەِ ﺗﺮﺟﻤﻪ و ﻧﻮﺷن � بﻪ ﺟﻨبﻪ ﺎن، بﻪ � ز � ﮕﺮ � د � ض وری � ﻫﺎی ﺎنِ ا � ﺎنِ ﻋﻠﻢ و ﻓﺮقِ آن بﺎ ز � ﮋە ز � و ب ، دی � ﻧ � ﺎرکﻢ � ﺴ � ﺎ � ﭘﺮداﺧﺘﻨﺪ ﺎن � ی ز ﺸﺎی � ﭘﺮداﺧﺘﻨﺪ. ﺣﺘﺎ پﺎ ﺷ ﻣﺪرن بﻪ � ﻨﺎ ﺸگﺎە ﺗهﺮان، از دﻫﻪ � دا ، ﻫﻢ ﺳب � ی ﺸﺪ ﮐﻪ ذﻫﻦ � ﺐ ﻫﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ب ﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺎن، از � ح ﻣﺴﺎﺋﻞ ز � پ دازﻧﺪ و ﻃ � ﺎن ﺑ � ّﺖ بﺎ ز � ﻣﺪرﻧ � ﭼﺎﻟﺶ � � ی اﺳﺎ ﺎنِ � ن ﻣﺤﺪود در ﭼﺎرﭼﻮبِ ز ﻌی � ، ﺎنِ ﻋﻠﻢ، ﻫﻤﭽﻨﺎن ادﯾبﺎﻧﻪ ﻣﺎﻧﺪ � ﺟﻤﻠﻪ ز ﺎن در اﯾﻦ ﺟهﺖ و در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ � ز � ﻣﻦ در ﻗﻠﻤﺮو � ﮐﻮﺷﺶ � ﺎت. و � ادﺑ ر � گ � ش ح ﭼﮕﻮﻧ � ﺑﻮدە اﺳﺖ. از آن ﺟﺎ ﮐﻪ ﺎﻓﺖِ ﻣﻦ بﻪ اﯾﻦ ﻗﻠﻤﺮو دراز � ﻫ � اﺳﺖ و در اﯾﻦ ﻣﺼﺎﺣبﻪ ﻧ ﮔﻨﺠﺪ، ﺧﻮاﻧﻨﺪگﺎن را بﻪ ﻣﺼﺎﺣبﻪ ی � د � ﮕﺮ ﺎرە � ، در � ﺧﻮد بﺎ ﺷﻤﺎ، آﻗﺎی ﻣهﺪی ﺟﺎ ی » ﺎنِ بﺎز � ز « � ی راﻫﻨﻤﺎی ﻨﻢ ﮐ � ت ﻧﺖ � ﮐﻪ ﺑﺮ روی اﯾﻨ ﺎﻓﺖ. ﺧﻮاﻧﻨﺪگﺎنِ ﺧﻮاﻫﺎن � ﺗﻮان � ﺗﺮ ﻫﻢ ﺗﻮاﻧﻨﺪ بﻪ دراﻣﺪﻫﺎی ﻣﻦ ﺑﺮ ﮐﺘﺎب ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮓِ ﻋ ن ﺴﺎی � ﻠﻮمِ ا ، ﺎنِ بﺎز � ز ، و ن ﻣﻘﺎﻟﻪ ی ﻫﻤﭽﻨن ﻫﺎیﮐﺘﺎب � ﺎنِ ﻓﺎر � ز � ش �� بﺎزاﻧﺪ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﻨﺪ. - ف ، ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺎی � ف ﻫﺎی ز � ف ﻫ ی : درﻫﻤن � ﺎنِ ﻓﺎر � ــــﺦ ز � ﻢ بﻪ بﺤﺚِ ﺗﺎر � ﺑﺮﮔﺮد آﻣﺪی ﻫﺴتﻨﺪ ﮐﻪ اﻣﺮوز در ﻣﺮز اﯾﺮان ﻗﺮار � ﺪ، ﺷﺎﻋﺮان � اﺷﺎرە ﮐﺮد � ن را ﺷﺎﻋﺮی اﯾﺮای � ً رود � ی ﻧﺪ. ﻣﺜ � ﮔ � ﻧ داﻧ ﻧﻪ در ﻗ � ﻢ اﻣﺎ رود � ﻠﻤﺮو ف ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪە و ﻧﻪ در آن ﺟهﺎن را ﺗﺮکﮐﺮدە . ﻣﺰار اﯾﺮانِ ﮐﻨﻮی � ی ﺎی � ﺟﻐﺮاﻓ � ﮑﺴﺘﺎن( . ﻣﺎ ﭼﻄﻮر � ﺳﻤﺮﻗﻨﺪ اﺳﺖ )در از �� او ﻫﻢ در ﻧﺰد ﺗﻮاﻧ ﻢ � را ﺷﺎﻋﺮ � رود » ن اﯾﺮای « ی ﻏﺰﻧﻮی را ﮐﻪ زادە ﺎ ﺳﻨﺎی � ؟ ﻢ � بﺪاﻧ ی ﻏﺰﻧﻪ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2