پرهیز ی خشونت مبانیِ مبارزه 100 آن باشـند، و آن ایـن ِ عـی ّ تواننـد مد ورزی نمی گـری یـا خشـونت کـه نظامی بخش نتیجه ِ ، اسـتراتژی حـال ِ عین در ـق بخشـیدن بـه اصـول، ّ اسـت کـه: تحق ی ورزی کـه مـا در آن روی ایـن ایـده خشـونت ِ نیـز هسـت. برخ ف ی کننده تواننـد تأمین های باطـل می کنیم کـه روش کننـده حسـاب می مأیوس ِ پرهیزی مـا مجبـور نیسـتیم کـه بیـن حـق باشـند، در خشـونت ای به نتیجـه بخشـی را دارد، یکی ترین نتیجه اخلاقی و کاری کـه بیش ِ درسـت ِ کار ِ انجـام مثال، اگر ِ عنـوان چیز هسـتند. به مـدت یک را انتخـاب کنیـم. ایـن دو در بلند اخلاقی ِ چـون بـه ایـن اصـل ً کسـانی بگذریـد صرفا ِ تحقیـر ِ شـما از مجـال انـد، این ت و احترام ّ بـه برخـورداری از عـز ّ ق ِ ح ُ اعتقـاد داریـد کـه همـگان م ـرو و برگرد، آنان را به شـما ُ ب بی ً بخشـد که تقریبا امـر بـه شـما راهبردی می نوبـل، آدولفـو ِ ی صلـح ی جایـزه طـور کـه برنـده سـازد. همان تـر می نزدیک هایی که پرهیز ارزش ی خشـونت بیـان کرده اسـت، "مبـارزه 1 ل ِ سـکوئیو ِ ز ا ِ ـر ِ پ ِ خود ِ هـا درون آن ِ پیشـاپیش ِ د را بـا تمهیـد َ ـر َ هـا راه بب آن نهایـت بناسـت به در پرهیزی سـبب اسـت کـه خشـونت دهـد. بدین تغییـر، رواج می ِ همـان رونـد کند که سـازندگی را دهـد؛ ت ش نمی صلـح را از طریـق جنـگ اشـاعه نمی ]۳۹[". ق سـازد ّ از طریـق ویرانگـری محق جهان ِ سر تا سر ِ فراگرفتن ِ جنبشی در حال مـن مبتنـی اسـت بـر اعتمادم ِ بینـی نوشـت کـه، "خوش ۱۹۳۹ گانـدی در پرهیزی. خشـونت ِ انسـانی در پروردن ِ هر فـرد ِ ه نامحدود ّ بالقـو ِ بـه امکانـات ِ خود رشـد دهیـد، واگیری ِ پرهیزی را در وجود تـر خشـونت چـه کـه بیش هر 1. Adolfo Perez Esquivel
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2