مبانی مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز

 پرهیز ‌ ی خشونت ‌ مبانیِ مبارزه 103 دار و برآمدن ‌ زمیـن ِ ای بـرای درآمـدن جلوی اربابـان ‌ ـا راه خلاقانـه ّ آورده؛ ام شـمار - ‌ جز اسـتثنائاتی انگشت ‌ آنـان پیـدا نکـرده اسـت. به ِ مقاومـت ِ از پـس ایم ‌ ی ندیده ّ مسـتمر ِ ) - ما کارزار ۱۹۸۷-۱۹۹۳( فلسـطین ِ ی اول ‌ انتفاضه ِ نظیر ی "سـازنده" و ‌ هنـد، بتوانـد در هـر دو جنبـه ِ اسـتقلال ِ مبـارزات ِ کـه مشـابه باره ‌ راهبـردی در این ِ گیری ‌ ای بـرای تصمیم ‌ "انسـدادی" فعالیـت کند و شـیوه .موقع سـازنده ‌ موقـع انسـدادی باشـد و چه ‌ داشـته باشـد کـه چه گیری ‌ شـکل ِ ی ایـن امـکان در حـال ‌ ای دربـاره ‌ فزاینـده ِ همـه، آگاهـی ‌ این ‌ با ِ سازی ‌ متوالی از توانمند ِ نوع جنبش، جنبشـی است مبتنی بر پیشـروی آن اسـت. ی سـازنده، و تـا سـاتیاگراها زمانـی کـه لازم باشـد (که به ‌ فـردی، تـا برنامـه زیـاد لازم خواهـد شـد). زمانـی کـه آن نـوع جنبش یک بـار دیگر رخ ِ احتمـال پرهیزی در دگرگون ‌ خشـونت ِ عیار ‌ تمام ِ قـدرت ِ توانیم شـروع به دیدن ‌ دهـد، می ]۴۲[. مان کنیـم ‌ جهان ِ کـردن گیری ‌ چشـم ِ نحو ‌ جدیـد به ِ چهـارم]، علـم ِ مـورد ِ عنـوان ‌ آخـر [به ِ و دسـت معنـا بودنی ‌ (و آن جـدا از هـم بـودن و بی 1 عقلانـی ِ گرایـی ‌ از تأکیـد بـر ماده تـر از ‌ نیه ُ ب ‌ تصویـری قوی ِ سـوی ‌ آن اسـت) به ِ کـه چنیـن نظرگاهـی مسـتلزم ای ‌ به ّ غیرمترق ِ طـرز ‌ جهت داده اسـت کـه به ِ انسـان و از جهـان تغییـر ِ طبیعـت ذاتی و ِ سـاز اسـت. ایـن تصویـر از همدلـی ‌ جاودان هم ِ د َ ـر ِ های خ ‌ ت ّ بـا سـن ـرد و هـم توسـط علم تأیید شـده اسـت ِ ذاتـی کـه هـم توسـط خ ِ همـکاری پرهیزی ‌ کنـد کـه در آن، خشـونت ‌ راه را بـرای روایتـی فرهنگـی همـوار می مـا بشـود که خشـونت اکنون هسـت (هرچند که ما شـاید ِ قـدر مهمـان ‌ همان ِ فردگرایی ِ درازی اسـت توسـط حامیـان ِ اصطلاحـی کـه متأسـفانه سـالیان -Rational .2 خـود تهـی شـده ِ ی اقتصـاد) مصـادره و از معنـای حقیقـی ‌ در حـوزه ً افراطـی (خصوصـ ف ـرد از مواه ـب ِ من ـدی ‌ اس ـت. طب ـق تعری ـف آن ـان، عمل ـی "عقلان ـی" اس ـت ک ـه بهره اکثـر برسـاند - م. م ّ مـادی را بـه حد

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2