مبانی مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز

 پرهیز ‌ ی خشونت ‌ مبانیِ مبارزه 23 پرهیزی بـدون ایـن کـه توجهـی جلـب کنـد در بسـیاری از ‌ امـا خشـونت کنـد؛ و در هـر موقعیتـی قابل ‌ هـای دیگـر جـاری اسـت و دارد کار می ‌ حوزه ـی گرفتـه تـا تعام ت و روابـط متقابـل ّ هـای مل ‌ اسـتفاده اسـت، از انقلاب بـر مردمـی ً هـای مـن در ایـن کتـاب عمدتا ‌ فـردی. بنابرایـن، اگرچـه مثال ی ما ‌ گونـه شـرکت دارنـد، امـا همـه ‌ هـای قیام ‌ متمرکـز اسـت کـه در جنبش منـد شـویم. هـر کـس کـه با ‌ شناسـی ایـن نیـرو بهره ‌ پویه ِ توانیـم از درک ‌ می از ّ مـان مواجه شـده باشـد (اعم ‌ ی خشـونت در جهان ‌ ر عدیـده َ ـو ُ یکـی از ص ِ عدالتی ‌ بی ِ پـرده باشـد یا پوشـیده در قالـب ‌ عریـان و بی ِ زور ِ ایـن کـه از نـوع ِ یـک نظـام) و احسـاس کنـد کـه بـه دفـاع از کرامـت ِ سرشـته در سـاختار خـاذ ّ توانـد از ات ‌ شـود، می ‌ آن خشـونت فراخوانـده می ِ اش در برابـر ‌ انسـانی داران منتفـع شـود. اصولـی ‌ ی جـان ‌ پرهیز نسـبت بـه همـه ‌ موضـع خشـونت پرهیز را ‌ کنـش خشـونت ِ شناسـی ‌ اساسـی وجـود دارنـد کـه زیربنـای پویه دهنـد. امیـد مـن بـه آن اسـت کـه ایـن کتـاب همـراه بـا منابـع ‌ تشـکیل می گـران کمک کند ‌ اند، بتواند بـه کنش ‌ متنوعـی کـه در انتهایـش فهرسـت شـده ی افـراد [و نه ‌ ل، همـه ً ی تخی ‌ ه ّ تـا ایـن اصـول را بشناسـند. امـا با قـدری قـو شـان به کار ‌ ه ّ روزمر ِ تواننـد اصـول مذکـور را در زندگی ‌ گـران] می ‌ فقـط کنش . ما شـوند ِ تواننـد تبدیـل بـه سـبک زندگـی ‌ گیرنـد. ایـن اصـول می ر ّ پرهیزی آن اسـت که تصو ‌ چنین چرخشـی به سـوی خشـونت ِ نیـاز ‌ پیش جو ‌ دا از هـم و رقابت ُ مـان از خـود بـه عنـوان موجوداتی جسـمانی، ج ‌ کنونی زمـان کنار بگذاریـم و از آن فراتر برویم. فکـرش را بکنید چه ِ را بـا گذشـت بودیم؛ بـه عنوان ‌ الملل جویـای راه سـومی می ‌ شـد اگـر مـا در روابـط بین ‌ می ی ‌ انگیزی نظیر روآندا یا سـوریه کـه در هنگامه ‌ هـای اسـف ‌ مثـال در موقعیت هایـش عبارتند از ریختن ‌ کنـد تنها گزینه ‌ المللی تصور می ‌ ی بین ‌ هـا جامعـه ‌ آن

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2