پرهیز ی خشونت مبانیِ مبارزه 33 کسـی را تحقیـر کنیـم و نه تحقیـر را بپذیریم؛ چـرا که این امر بـرای همگان غایت دشـوار اسـت که با سـرافکندگی بار اسـت. بـرای هر کس به خسـارت کنـد، از این ـت زندگـی کنـد. کسـی که مـا را با خشـونت تهدیـد می ّ یـا خف کند از شـرم و ننگ احسـاس می ـا قابـل ملاحظـه ّ ای کوچـک ام بابـت تکانـه که رو، هنگامی ناخـودآگاه رخ دهد. از ایـن ِ صـورت ی ممکن اسـت به ّ کـه حت گذاریم، پرهیزی را در میـان می سـوی خشـونت ی تعامـل به زمینـه ِ مـا تغییـر دهیـم. من رفـت از آن وضعیـت ارائـه می بـه هماوردمـان راهـی بـرای برون یکـی از بهتریـن اصطلاحاتـی کـه ِ اذعـان بـه چنیـن مقصـودی را در قالـب ِ ام، در این عبـارت از زبان پرهیزی در هـر زبانی شـناخته معـادل بـا خشـونت کرامـت". این اصطلاح ِ "پیشـنهاد ِ بـه معنی alay dangal :ام فیلیپینـی یافتـه مردم) ِ فیلیپین (مشـهور بـه انقلاب قـدرت ۱۹۸۶ ِ نخسـتین بـار طی انق ب .به کار گرفته شـد اس م زمانـی به پیروانـش گفت که آنان بایسـتی ِ از همیـن منـوال، پیامبـر شـود. وقتـی سـتمگران نیـز می ِ همـگان را یـاری دهنـد و ایـن حتـی شـامل پیـروان از او پرسـیدند کـه چطور ممکن اسـت کسـی بتواند به یک سـتمگر ] این رهنمودی ۱۴[". اش او از سـتمگری ِ کمـک کند، پاسـخ داد "با بازداشـتن افکارمان ِ م ّ مقـد ّ سـازد تا آن را در خط العـاده سـودمند بـرای ما فراهم می فوق ملاحظه قـرار دهید، ِ تـان را مـورد حریف ِ تـر انسـانیت بنشـانیم: هرقـدر بیش . او بسـتیزید ِ توانیـد بـا ظلم تـر می ای ثمربخش گونـه به ِ بنـدی به اصول پای ِ گزینـش بین ِ بختانـه مـا در سـاتیاگراها در الزام خوش گیریـم. در این مصالح اسـتراتژیک قـرار نمی ِ اخلاقـی و یـا اقـدام بر اسـاس مـدت به پرهیزی) در بلند ی درسـت و پـاک (نظیـر خشـونت آمـوزه، وسـیله ای انجامد. ایـن حقیقتا جنبه درسـت و پـاک (نظیر عدالـت) می ِ تأمیـن هدف
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2