پرهیز ی خشونت مبانیِ مبارزه 34 ِ کنـد. برخلاف پرهیزی را مطرح می آمـوز از خشـونت بخـش و درس بصیرت مورد ِ اصلـی ِ شـود، منابع نظامی مشـاهده می ِ در یـک کارزار ً چـه کـه مث آن . وقتی من شـما را مـورد احترام محـدود نیسـت پرهیزی ی خشـونت اسـتفاده خـودم ِ دهـم یـا از موجـودی دهـم، چیـزی را از کـف نمی و توجـه قـرار می مقابـل، خشـونت مـا را بـر چیزهایـی ِ شـود. امـا در سـمت چیـزی کـم نمی ایجاد ِ کنـد کـه کمیـاب و ناپایدارنـد. ایـن تمرکز موجـب مـادی متمرکـز می .شـود جویـی و بیمناکـی [از کمبـود] می رقابت "دیگـری" ِ ـل و حفـظ کرامـت َ عض ُ شـخص از م ِ قصـد مـا بـر جـدا کـردن ِ واحـد هـم روش و هـم هـدف ِ خودمـان، در آن ِ همـراه بـا حفـظ کرامـت واقعی، ِ همـکاری ِ طور کـه گاندی گفته اسـت، "عدم سـاتیاگراها اسـت. همان کار." او ایـن تمایـز بیـن بدی کاری اسـت، نـه بـا تبـاه همـکاری بـا تبـاه ِ عدم ترین آزمایشـی که (عمـل) و بـدکار (شـخص) را حتـی در مواجهه با سـخت آن قـرار گیرد از دسـت نـداد. این ِ توانسـت در معـرض پرهیزی می خشـونت یک ِ عیار تمام ِ ترین آزمایـش همانـا دفـاع از کشـور در برابـر تهاجـم سـخت ارتـش ژاپن به سـر ِ در هـراس از تهاجـم ۱۹۴۲ قاطـع بـود. هنـد در ِ دشـمن ـرد. در آن زمـان، دسـتان هنـد هنـوز توسـط اسـتعمار بریتانیا بسـته بود ُ ب می مسـتقل نداشـت.] گانـدی در چنیـن موقعیتـی ِ گیـری تصمیم ِ [و هنـد امـکان توانـد بـه اجـرا پرهیز چگونـه می خشـونت ِ نشـان کـرد کـه مقاومـت خاطر :گذاشـته شود ها ژاپنی ِ توانسـتیم برای بازداشـتن اگر ما یک کشـور مسـتقل بودیـم، می" ِ پرهیزانه ترتیب دهیم. مقاومت ی خشـونت کشـور کارها را به شیوه ِ از اشـغال ها شـد از همـان لحظـه کـه ژاپنی چنـان کـه هسـت را می پرهیز آن خشـونت ِ کننـدگان ترتیـب کـه مقاومت سربازهاشـان را پیـاده کننـد آغـاز کـرد؛ بدین
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2