پرهیز ی خشونت مبانیِ مبارزه 39 پرهیزی صرفا یک تـر دیدیـم، خشـونت طـور که پیش ـر کند. همان ُ خلأ را پ کمـال و چنیـن فرهنگـی تمام بینـی و هم ای جهان تکنیـک نیسـت بلکـه گونـه هـای سـاده و معمولـی بـرای یادگیری ِ. دهـد خویـش بـروز می ِ را در قالـب ً دهنـد کام مـان رخ می خشـونتی کـه اطراف بی ِ وقایـع ِ تشـخیص و دیـدن هایـی مثـل همیـن کتاب کتاب ِ خوانـدن ِ تـر نظیـر م ّ منظ ِ سـودمندند. آمـوزش ایـم، مـان فهرسـت کرده انتهایی ِ شناسـی هـای دیگـری کـه در کتاب یـا کتاب ای نهایـی و قدرتمنـد که از افزاید. شـیوه ی دیگـری بـه سـودمندی می جنبـه آن با ِ پرهیزی دسـت یافت، تمریـن خشـونت ِ تـوان بـه فرهنگ آن می ِ طریـق . اسـت ّ مسـتمر ِ ه ّ مراقبت و توج اید). پرداخته کنـون بـه آن نمی (البتـه اگر تا روحـی بپردازید ِ بـه تمرینـات -۳ اندازه مفید اسـت؛ ن، بی ّ پیوند با مذهبـی معی ِ لـزوم ِ نفسـه و بـدون مراقبـه، فی ] مراقبه بر ۱۸[. دیگـر ِ پرهیز و چـه بـرای هـر کـس خشـونت ِ چـه بـرای فـرد گـذارد زیـرا مـا را در بزرگـی می ِ هـای مـا تأثیـر دریافت ِ تر شـدن انسـانی دهـد که در خودمان قـرار می ِ هـای انسـانیت ترین بخش دار تمـاس بـا ریشـه ِ ای از انتظام ی مـا نیاز به گونـه دیگران نیز هسـت. همه ِ حـال، انسـانیت ِ عیـن آن. امروزه ِ مذهبی باشـد یا غیـر ِ مرسـوم ِ آداب ِ فـردی داریـم، خـواه از طریق هایـی نظیـر مراقبـه، روش ِ پرهیز از طریـق خشـونت ِ گـران بسـیاری از کنش هـای روحـی بـه بصیـرت و قابلیت ِ دیگـری از تمرینـات ِ نیایـش یـا انـواع .اند شـان دسترسـی یافته درونی ِ . در طـی تـری بـا دیگـران ایجـاد کنیـد قوی ِ ی فـردی- انسـانی رابطـه -۴ هـا کنیـد. آدم ِ خـود را معطـوف ِ کاسـت و کم بی ِ ـه ّ تـان، توج روزانه ِ تعام ت
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2