پرهیز ی خشونت مبانیِ مبارزه 68 حقیقی ِ ثمرات ِ در نظر گرفتن پرهیز همیشـه اثـری مفیـد دارد و همـواره بـر ذهـن و خشـونت ِ عمـل گـذارد. از این حیث، ی خیـر بر جـای می ها تأثیراتـی از گونـه انسـان ِ ضمیـر ورزی اسـت که همیشه خشـونت ِ ی مقابل پرهیزی درسـت در نقطه خشـونت گذارد. با این ریگـی از آسـیب و آزار، تلخکامـی و بیگانگی بر جـای می رده ُ م یابی ورزی در دسـت خشـونت ِ ماننـد پرهیزی هـم به وجـود، شـاید خشـونت 1 خواهیـم، ثمربخش باشـد یا نباشـد. ای کـه می همـان نتیجه ِ بـه عیـن پرهیزی نـاکام شـده، کنیـم کـه سـاتیاگراها یـا خشـونت وقتـی فکـر می ِ ت آن اقدامـات ّ مواقـع بـه ایـن خاطـر اسـت کـه میـزان یـا شـد ِ تـر بیش خشـونتی کـه بایـد بـا آن مواجهـه ِ ت ّ خشـونتی کـه اختیـار شـده بـا شـد بی هیـچ ِ مـه و خودجـوش، بـدون ّ مقد بی ِ تـراز نیسـت. یـک اعتـراض کنـد هم ِ کوه ِ آن، فقـط نوک ِ روی ِ آموزشـی پیـش از آن و بـدون هیـچ راهبردی پیـش فیزیکی فقط شـرطی ِ امتنـاع از تهاجـم ِ ـرف ِ پرهیزی اسـت؛ ص خشـونت ِ یـخ پرهیزی خشـونت ِ تمـام و تام ِ سـاز [و نـه کافـی] بـرای بـروز قـدرت امکان شـود، نباید زود ایـن وقتـی تلاشـی اولیـه با شکسـت مواجـه می بر اسـت. بنا طـور کـه یـک دهـد. همان پرهیزی نتیجـه نمی قضـاوت کنیـم کـه خشـونت ترکیـه اخیـراً اذعـان داشـته، "مـا روش را نـاکام کردیـم، نـه ِ اهـل ِ گـر کنش ".روش مـا را پرهیزی نـاکام کنیـم خشـونت دیگـری کـه گاهـی اوقـات فکـر می ِ دلیـل ِ سـطح ِ آن چگونـه در زیر ِ کار و کنیـم سـاز مانـده، ایـن اسـت کـه توجـه نمی موضـوع اسـت چـرا کـه بـه ِ ـت ّ ی ّ . اگرچـه در ادامـه خواهیـم دیـد کـه ایـن فقـط شـباهت در کل 1 پرهیز نسـبت هـای خشـونت روش ِ دوبرابـری ِ گسـترده موفقیـت ِ ـی، مطالعـات تجربـی ّ لحـاظ کم ان ـد- م آمیز را تأیی ـد کرده ه ـای خش ـونت ب ـه روش
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2