پرهیز ی خشونت مبانیِ مبارزه 87 نتیجه ِ ی اخلاقـی خـارج کند و به مسـأله از حیـث کسـی قضیـه را از حیطـه مدت)، واضح اسـت که حتی نتیجـه دادن در بلند ً نـگاه کنـد (خصوصا دادن سـازد پرهیز را مبهم و دوپهلو می کمـی" خشـونت هم جنبـش خشـونت "یک ورزی بیـن خشـونت ِ دیگـر، تفـاوت ِ کنـد. بـه بیـان ایـن ضعیفـش می بر و بنا ِ ع و گوناگونـی (مثـل تفـاوت ّ تنـو ِ ای از جنـس پرهیزی مسـأله و خشـونت طـور اسـت کـه این ً جـای آن، واقعا ها) نیسـت. به ها و گنجشـک سـرخ سینه با یکدیگـر دارند. ایـن را هم ّ هـم هسـتند و پیامدهایی متضـاد ّ هـا متضـاد آن وجـه یـک تاکتیـک نیسـت، بلکـه هیچ پرهیزی به ع وه کنیـد کـه خشـونت . زندگی اسـت ِ نیـروی خیـر رنج کشیدن در ساتیاگراها ِ نقش کار اجباری ِ زمـان اردوگاه هم ِ صـورت تجمیـع آشـویتز [کـه به ِ در اردوگاه کـه یـک زندانـی آن ِ سـبب به ۱۹۴۲ و بعدهـا اردوگاه مـرگ هـم بـود،] در زمینی لهسـتانی از سـایرین جـدا و به سـلولی زیر ِ زندانـی ۱۰ ، گریختـه بـود همگان، یک ِ شـگفتی ِ جا از گرسـنگی جان دهنـد. در عین بـرده شـدند تـا آن جای یکـی از آن دیگـر پـا پیـش گذاشـت و درخواسـت کرد کـه به ِ زندانـی بـود که 1 ماکسـیمیلیان کولبـه ِ بخـت بمیـرد. او کشیشـی بـه نـام نگون ِ مـردان واقـع چند چـه او به شـود. اگر آشـویتز شـناخته می ِ یـس ّ قد ِ اکنـون بـا عنـوان ی او تغییری عظیـم در روحیه ِ بخـش الهام ِ روز بعدتـر اعـدام شـد، فـداکاری موجب نجـات صدها نفری شـد که ً زندانیـان ایجـاد کـرد. ایـن امـر احتمـالا ِ این (در آن شـرایط بر یـأس و بنا ِ روحیـه، در برابـر ِ عـدم تقویـت ِ در صـورت 1. Maximilian Kolbe
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2