مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 16 ی تعیین سرنوشت اقوام مختلف ‌ سیاسی که در عین هماهنگیِ سیاسی و اقتصادی، اراده ها نیز ‌ حتی برای خود صرب ١٩٩٠ ی ‌ بار دهه ‌ شناخت، بعد از وقایع خون ‌ را به رسمیت می باعث دریغ بود. تیتو بر اساس مفاهیمی ساده اما عملیاتی مانند برادری، همبستگی میان ریزی کرده بود و با هوشیاری، انسجام درونی دولت فدرال یوگسلاوی را از طریق ‌ اقوام را پی گیری از آن سامان داده بود. اهمیت سیاسی ‌ سازی از «کمونیسم شوروی» و فاصله ‌ دیگری های نیابتی در ‌ افتادن جنگ ‌ راه ‌ این هوشیاری در محدودکردن هر امکانی برای جلوگیری از به های ‌ قدر کافی از منظر استراتژی ‌ دوران جنگ سرد در خاک یوگسلاوی حتی تا به امروز به ضدجنگ ارج ندیده است. های یوگسلاوی در قالب مجمع حل اختلاف میان ‌ اتحادیه یا لیگ کمونیست کرد، تلاشی ‌ ها که برای پیشبرد سوسیالیسم اجتماعی در چارچوب فدرال عمل می ‌ جمهوری کردن فرمول «فرم ملی و محتوای سوسیالیستی». تیتو سعی کرد تمایلات ‌ بود برای عملی دهی نیروی ‌ ی صربی-کرواتی را با نهادسازی کنترل کند. در واقع جهت ‌ طلبانه ‌ شدید و جاه ای ‌ ناسیونالیسم صرب-کروات در این منطقه با ابتکار و تلاش و فشار تیتو به سمت اتحادیه شد. هرچه بود، مردم ‌ از اقوام همبسته به منظور تحقق رؤیای سوسیالیستی هدایت می های تاریخی خود ‌ ترین دوره ‌ تنش ‌ یکی از بی ١٩٩١ تا ١٩٤٦ های ‌ ی سال ‌ یوگسلاوی در فاصله را از لحاظ زندگی سیاسی تجربه کردند. ١٩٦٦ ،) (دور اول بازنویسی قانون اساسی ١٩٦٣ ی تاریخی، یعنی ‌ در هر سه لحظه های زیرینی که به ‌ (دور دوم بازنویسی قانون اساسی) صفحه ١٩٧٤ (اخراج رانکوویچ) و های صرب با تأکید بر ‌ ختم شد، تحرکاتی را آغاز کرد. تعدادی از چهره 19٩٠ ی ‌ ی دهه ‌ زلزله ترین ‌ به عنوان سرزمین مقدس یکی از خونین 27 ی کوزوو پولیه ‌ ماندنِ» منطقه ‌ ضرورت «صربی میلادی معتقد بودند 1389 ی قدیس لازار در ‌ ها در دوره ‌ ها با عثمانی ‌ نبردهای تاریخی صرب ی کوزوو را ‌ هاست و با این ادعا، مسئله ‌ تفویض به غیرصرب ‌ گیری در کوزوو غیرقابل ‌ تصمیم ویژه در ‌ مردم صرب تبدیل کردند. این تبلیغات به 28 شدن» ‌ به بذر تبلیغات و فرهنگ «قربانی گیری ‌ کردن احساس «فقدان»، دعوت به «بازپس ‌ میان محافل ادبی و هنری صرب با برجسته ای جداافتاده از بدن تاریخی ‌ عنوان تکه ‌ ای» برای از دست دادن کوزوو به ‌ کوزوو» و «مرثیه تدریج ‌ صرب، به منبع اصلی برانگیختن خشمی تبدیل شد که در میان افکار عمومی صرب به لنگر انداخت. سوم کل جمعیت یوگسلاوی ‌ ها حدود یک ‌ گانه، صرب ‌ های شش ‌ در میان جمهوری تجمع 29 ی کراژینا ‌ ها در جمهوری کرواسی در منطقه ‌ دادند. گروهی از صرب ‌ را تشکیل می درصد جمعیتْ 10 ها در بعضی مناطق بوسنی و کوزوو ــ که فقط کمتر از ‌ داشتند. صرب ها ‌ ی این سه جمهوری صرب ‌ در همه 30 توجهی داشتند. ‌ صرب بودند ــ تمرکز جمعیتیِ قابل به زندگی و تجارت ١٩٤٦ های بعد از ‌ صورت پراکنده و بدون مانع خاصی در تمام دهه ‌ به

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2