مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 22 ها که با فشار بیشتری از سمت ‌ ویژه ناسیونالیست ‌ فکران یوگسلاو، به ‌ در زندگی روشن های ‌ ی خلق مفاهیم جای خود را به تاکتیک ‌ تهاجم ضدناسیونالیسیم تیتو مواجه بودند، رویه زمان بسیج نیرو داد. در این شکاف، بخت سیاسی با نیروهای ‌ مقابله با فشار سیستم و هم تر از دیگر نیروها پیش ‌ ناسیونالیست یار شد، چراکه بسیج نیروی مردمی نزد آنها منسجم رفت. ‌ می کارانه ‌ عنوان طرحی محافظه ‌ جو نه به ‌ های ستیزه ‌ ی سیاسی ناسیونالیست ‌ پروژه ی رادیکال که نیرویش را از توان ‌ و معطوف به نتایج ملموس بلکه در شکل یک برنامه گرفت، تبدیل به بدیل (آلترناتیو) سیاسی شد. نهایتاً مجموع ‌ اش علیه دیگران می ‌ انهدامی های متعدد ناسیونالیستیِ صرب کار خود را کرد. ‌ ها) در ظهور جریان ‌ این تحرکات (دینامیسم خوبی یافته بودند. ‌ شدن به مردم را به ‌ ها بیان و زبان وصل ‌ این جریان ها ‌ توانست نوری به مسائل عمومی و نابرابری ‌ ها محتوا می ‌ در طیف نئومارکسیست بیندازد اما به دلیل گرفتاری در زبان پیچیده و فلسفی، نتوانست راهی به مخاطب عمومی ی نابرابری بود اما بیان و لحنشان ‌ پیدا کند. محتوای بحث آنها مجادله بر سر مسئله های ‌ هایی که از نشست ‌ طور مثال، در یکی از ارزیابی ‌ گرایانه باقی ماند. به ‌ بسیار نخبه ها ‌ خورد که بحث ‌ وجود دارد، این نقد به چشم می Bled ی ‌ ها مثل کنگره ‌ نئومارکسیست گرفتن شرایط واقعی همراه ‌ گرایانه و با نادیده ‌ گرایی نخبه ‌ شدت ایدئالیستی، حول انسان ‌ به ها از جریان زندگی واقعی ‌ های نئومارکسیست ‌ نتیجه این شد که ماحصل تلاش 56 بوده است. های ‌ بخشی و ازخودبیگانگی کلیدواژه ‌ بخشی، خودتحقق ‌ بریده شد. مفاهیمی چون رهایی های اروپای غربی و مرتبط با وضعیت جوامع پساصنعتی ‌ های مربوط به مارکسیست ‌ بحث ی «شهروند یوگسلاوی» در ‌ های دیگری داشت. مسئله ‌ ی یوگسلاوی درگیری ‌ بود. جامعه ها هم نتوانستند ارتباط محکمی با ‌ چنین بود که مارکسیست ‌ ها گم شده بود. این ‌ این بحث غیرنخبگان یوگسلاوی بگیرند. زمان ‌ فهم و هم ‌ های صرب این بود که دومی با زبان قابل ‌ تفاوت آنها با ناسیونالیست های عمومی از فرهنگ صربی مشغول بازی با ‌ بازی با نقاط شورانگیز ادبی، تاریخی و خاطره ها توانایی این اثرگذاری را هم نداشتند. ‌ سیاست شد. نئومارکسیست ب) مخالفت با استالینیسم هایی هم شد. بالارفتن مبادلات با مراکز ‌ ساز فرصت ‌ گرفتن از کمونیسمِ شوروی زمینه ‌ فاصله های هنری با ‌ های مختلف سیاسی، فلسفی و فعالیت ‌ فرهنگی غرب، امکان برگزاری بحث مانندی را در ‌ آمدند، فرصت کم ‌ ترین مراکز پویای غربی به یوگسلاوی می ‌ شرکایی که از مهم شد. سرعت ‌ جریان این ارتباطات رقم زد. تقریباً هر کتابی در یوگسلاوی ترجمه و منتشر می طور متناوب تغییرات زیادی را در زندگی عمومی، ‌ به ١٩٦٠ و ١٩٥٠ ی ‌ تحولات در دهه

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2