مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 25 واشا کوبریلوویچ با حدود نود سال سن در 71 ی این ناسیونالیسم بودند. ‌ گذاران اولیه ‌ پایه ی ‌ همان کسی بود که در کمیته ١٩٩٠ ی ‌ فکران ناسیونالیست صرب در دهه ‌ ی روشن ‌ حلقه افتادن جنگ جهانی اول ‌ راه ‌ ریزی سوءقصد به آرشیدوک فرانتز فردیناند اتریشی باعث به ‌ طرح اسلاویسم اواخر قرن نوزدهم بود. این گروه ‌ مانده از جریان پان ‌ ی باقی ‌ او تنها چهره 72 شده بود. ی ‌ ی زبان شعری مورد علاقه ‌ ی سنت فکری بسیار قُدَمایی از شعر صرب و با اشاعه ‌ بر پایه العاده احساسی از مقابله ‌ هایی دلاورانه و فوق ‌ ها، روایت ‌ مردم در باب جنگ و مبارزه با عثمانی فکران ناسیونالیست بعد از ‌ ساختند. منابع و ارجاعات بسیاری از روشن ‌ با اشغال خارجی می را همین گروه تشکیل داده بود. ١٩٧٠ ی ‌ دهه پژوهان در بلگراد و عمدتاً ‌ ای از مورخان، شعرا و تاریخ ‌ ها، حلقه ‌ در میان این بحث های صرب را ‌ های متکثرتری از ناسیونالیست ‌ بندی ‌ های تاریخ و ادبیات، قطب ‌ حول دپارتمان فکری ‌ ای که در فضای فکری و جو روشن ‌ های نسبی ‌ شکل دادند. آنها با استفاده از گشایش گرفتن از امکان نسبتاً بازِ ‌ ضدکمونیستی در بلگراد، لیوبلیانا و زاگرب به وجود آمده بود، با بهره ای قوی از ادبیات ناسیونالیستی ‌ ها و با پیروی از سنت ضداستالینی، بدنه ‌ وگوها، ترجمه ‌ گفت هایی از سنت لیبرالی نیز ‌ فکری صرب چهره ‌ جو را نظم و نسق دادند. محافل روشن ‌ ستیزه ها ‌ جو، لیبرال ‌ ها به ادبیات و آرای ناسیونالیسمِ ستیزه ‌ ی اقبال صرب ‌ داشت اما در مقایسه 73 ی ناچیزی امکان رقابت فکری و نظری نداشتند. ‌ ذره های ‌ در جریان دادگاه اسلوبودان میلوسویچ، اشاره 74 اظهارات اسلوبودان یارسویک ی ‌ ی دهه ‌ ی «صربستان بزرگ» در فاصله ‌ ایده 75 گیری این جریان دارد: ‌ دقیقی به شکل 76 ی فکری دراگوتین ایلیچ ‌ ای بود که به اشعار و پروژه ‌ در واقع اقبال گسترده ١٩٩٠ تا ١٩٨٠ شد. حزب رادیکال صربستان ‌ نشان داده می 77 برادر شاعر بزرگ صربستان ویسولاو ایلیچ ای با عنوان «صربستان بزرگ» به چاپ رساند. ‌ مجله ١٩٢٧ و ١٩١٨ ،١٩١٦ های ‌ در سال های هنری کوچک ‌ ها بود که در محافل مختلف از سوی جریان ‌ ی صربستان بزرگ سال ‌ ایده زمان بر اتحاد ‌ هم 78 فکری راونا گورا ‌ گرفت. جنبش روشن ‌ شد و حمایت می ‌ و بزرگ تشویق می دادن به عناصر هژمونی ‌ کرد و در عین حال مشغول سروسامان ‌ میان یوگسلاوی تأکید می بعد از مرگ تیتو مجدداً نیروهای جنبش همدیگر را پیدا کردند. ١٩٨٠ ی ‌ صربی بود. از دهه این گروه را هم چتنیک 79 ها ‌ مردم با یادآوری مبارزان ناسیونالیست صرب یعنی چتنیک طور عمومی ‌ شناختند و به ‌ تعداد بیشتری این گروه را می ١٩٩٠ ی ‌ خواندند. در اوایل دهه ‌ می ی صربستان بزرگ شروع به چاپ ‌ زدند. مجله ‌ از این ناسیونالیسم در حال خیزش حرف می شد. ‌ های مردم فرستاده می ‌ های سیصدهزارتایی به صورت رایگان به درِ خانه ‌ کرد و در نسخه نشینی این مفاهیم در جریان ‌ ایگور پریموراتز، فیلسوف روس، در توضیح چرایی هم نویسد: «مشخص است که اگر هدف شما این باشد که یک ‌ کردن ناسیونالیسم صربی می ‌ عَلَم لحاظ قومی یکدست را در یک قسمتِ [به لحاظ قومی] متنوعی از ‌ دولت-ملت بزرگ و به

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2