مشاطهگری تاریخ
گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی مشاطه 32 وگوهای مردم عادی صرب شور و شوق زیادی ایجاد کرده بود: بحث الغای خودمختاری گفت های جهانی در ها در جریان جنگ کشاندن بحث کشتار صرب کوزوو در کنار پیش ١٩٧٤ راستای توسل به جنگ و اِعمال زور برای برگشت به این شکوه تاریخی، کنار هم قرار ها توسط سایر اقوام، شدن صرب گرفته بود. سیاست تهاجمی با بیانی عاطفی مبنی بر قربانی پیام پنهان و آشکاری 97 های بعدی فراهم کرده بود. ی لازم را برای انجام خشونت زمینه ی شروع جنگی قومی از شد این بود که بیانیه، اعلامیه که در ذهن سایر اقوام دریافت می نخوان کرواسی هم طور مثال حتی در ذهن مخاطبان روزنامه هاست. این پیام به سوی صرب ها خواستار ی صرب بیانیه از همه 98 اثر گذاشته و توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. ها شده بود؛ شرایطی که تنها با فروپاشی یوگسلاوی وحدت بدون توجه به مرزهای جمهوری دست گرداندند و از روی به شبه دست شد. بعد از انتشار بیانیه، بسیاری آن را یک محقق می آن کپی گرفتند. این واقعیت درست بود که مردم مستقیماً با خود متن درگیر نشده بودند ی فدرالیسم اما ادعای اصلی بیانیه مبنی بر تشکیل دولت بزرگ صربستان و انهدام پروژه نشین در یوگسلاوی یوگسلاوی، بر فضای عمومی جمهوری صربستان و دیگر مناطق صرب ای ایجاد کرده بود. سابقه موج بی ترین مردم یوگسلاوی شده ها را سرکوب شکلی مستدل صرب کرد به بیانیه تلاش می نشان دهد، برخلاف این واقعیت که آنها علاوه بر اینکه اکثریت جمعیت یوگسلاوی را تشکیل های کلیدی در حزب، ارتش، پلیس، امور مالی و بانکی و نظام حقوقی دادند، بیشتر پست می و قضایی را هم در اختیار داشتند. لحن بیانیه شبیه مارش قبل از جنگ هیتلر در جنگ ها باید درون یک دولت آلمانی ی آلمانی جهانی دوم و پیش از حمله به لهستان بود: همه زندگی کنند. ها درون یک دولت صربی مورد تأکید ی صرب کردن همه ی آکادمی، زندگی در بیانیه شناسایی بود: قرار گرفته بود. ردّپای نظرات کاسیچ، ادیب مشهور صرب، در بیانیه بسیار قابل شدگی» که فقط مختص ها و موقعیت «قربانی شده بر صرب تأکید بر محنت تاریخی تحمیل شدت مورد تأیید آمد؛ مفهومی که به ها بود و از درون آن، مفهوم «شهادت» بیرون می صرب 99 کلیسای ارتدوکس صربستان هم بود. فکران صرب به دو گروه تقسیم شدند: گروهی در بعد از انتشار بیانیه عملاً روشن دیدند و گروه دوم، سنت انتقادی کمونیستی که خود را به لیبرالیسم غرب نزدیک می ی تهاجمی علیه یوگسلاوی گیری یک جبهه جویی که از شکل های ستیزه ناسیونالیست ١٩٨٦ ی فکری واقعی صرب بودند. بیانیه کردند و مدعی نمایندگی روشن فدرال حمایت می نه یک موضع دانشی بود و نه صدایی بود از میان نخبگان بلکه دستورالعملی سیاسی بود که 100 های صرب رسماً از بلندگوی عمومی دانشگاه بلگراد منتشر شده بود. به اعتبار آکادمیسین
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2