مشاطهگری تاریخ
گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی مشاطه 39 به دنبال ١٩٨٤ ای روشن و کاربردی بود. او در انداز سیاسی کاسیچ عملاً فاقد چشم های آزادی بیان و مشکلاتی فکر یوگسلاو و در واکنش به محدودیت ی شش روشن محاکمه ی دفاع از آزادی، اندیشه و بیان» که برای نشر آثار نویسندگان به وجود آمده بود، «کمیته دفاع کاسیچ 124 اندازی کرد. را با دیگر فیلسوفان نئومارکسیست چون مارکوویچ و تادیچ راه فکر تکثرگرا و لیبرال از حق آزادی بیان و نشر عقاید، او را ظاهراً از مصادیق بارز یک روشن بینی او از زیست سیاسی مطلوبش ی جهان دهنده کرده بود. اما دفاع او از آزادی بیان، نشان ی صربستان بزرگ. نبود، بلکه تاکتیکی بود برای بسیج بیشتر مغزها حول ایده ای پرشور عمدتاً بر طلبی صربی، تکه او هر از گاهی به فراخور نیاز ایدئولوژیک برتری کرد و در میان مواضع عنوان سخنرانی آماده می را به 125 محور «آگاهی تاریخی مردم صرب» ی سیاسی از حفظ یوگسلاوی تا حتی فروپاشی آن، از مقابله کننده مختلف و گاه سردرگم های سیاسی کوچک و خودمختار، قرائت ها تا فروپاشاندن موجویت با دولت سرزمینی اقلیت وجه هیچ اش به های پایانی زندگی دهنده این است که کاسیچ در سال ی تکان کرد. نکته می ی صربی مطرح کرده بود، مسئولیتی به عهده ی سیاسی مسئله عنوان پروژه در قبال آنچه به ای هایی آنها را کاملاً رد کرد. منتقدان کاسیچ او را نویسنده نگرفت و حتی در مصاحبه دیدند؛ شناسانه و فرورفته در مطلوبات شوونیستی می های غایت شده در ایده محاصره شدن قطعه ی یوگسلاوی را به یک دهه کشتار و قطعه زده ای که نظم سیاسی بحران نویسنده 126 کرد. های همسایه یکی پس از دیگری هدایت می سرزمین میچا پوپویچ ی نقاش صرب، بود. او نیز از دهه 127 ی سرشناس دیگر در این دوره «میچا پوپویچ»، چهره شد؛ نقاشی که با فکر ناسیونالیست صرب شناخته می ی نیروهای روشن در زمره 19٦٠ ویژه در جریان ها بود. او به های صرب ها» تصویرگر نارضایتی ی «نقاشی صحنه مجموعه ای از سوی کرد با بطری شیشه کشاورزی صرب که ادعا می 128 ی «دورده مارتینوویچ»، حادثه شدت به نفع ای را به ها در کوزوو مورد تجاوز و آزار قرار گرفته است، فضای رسانه آلبانیایی ها عوض کرد. ماجرای این کشاورز بارها به دادگاه و پلیس مخفی یوگسلاوی و پزشکی صرب ارضایی با شیشه بود. قانونی کشیده شده بود. گزارش فنی دال بر تلاش کشاورز برای خود هایی است شد که این نوع تجاوز از جمله شکنجه ها گفته می اما از آنجایی که در بین صرب ها آن را باب کرده بودند، کمتر صدایی برای دفاع از گزارش پزشکی قانونی بلند که عثمانی ی شهدا و قدیسان صرب که در خاک کوزوو برای کم نام دورده مارتینوویچ در زمره شد. کم ها از هرچه کاسیچ توانسته بود نارضایتی صرب 129 وطنشان قربانی شده بودند، قرار گرفت. وضعیت اقتصادی، هویتی و برابری تحمیلی توسط فدرالیسم را در فرهنگ نوشتاری صرب بپروراند، پوپویچ آن را تصویر کرده بود. ماحصل این تولیدات فرهنگی سازماندهی تنفری شد. آمد یا نقاشی می شد: با زبان و بیان زیبایی در قالب آثار ادبی درمی بود که رمانتیزه می
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2