مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 49 فکران مورد اقبال، ‌ طورکلی روشن ‌ شناسان و به ‌ شاعران، ادیبان، مورخان و برخی روان ی صربستان بزرگ یا احیای ‌ عنوان بازیگران فرهنگ عمومی در صربستان همگی حول ایده ‌ به های (آلترناتیوهای) سیاسی و ‌ دولت ملی صرب جمع شدند. آنها بیش از آنکه طراح بدیل عنوان ‌ آمده باشند، به ‌ وجود ‌ های به ‌ های ممکن برای بحران ‌ حل ‌ ی راه ‌ کننده ‌ مبتکرانه یا معرفی کنندگان عواطف عمومی وارد صحنه شدند. کار آنها خلق یک تصویر تهدیدآمیز از ‌ بسیج ساز ‌ ی صرب بود. استراتژی سیاسی آنها در این مرحله بسیار سرنوشت ‌ دیگران علیه جامعه ها ساخته شده بود، ‌ بود، چراکه ناسیونالیسم تهاجمی و تصاویری که از تهدیدها علیه صرب ی آن، حفاظت از مردم صرب به مسئولیتی «همگانی» ‌ واسطه ‌ کرد که به ‌ بستری را فراهم می نمود. ‌ کننده و ضروری نمی ‌ ی قوم صرب، قانع ‌ چیزی خارج از مسئله ‌ شد. هیچ ‌ تبدیل می گیر علیه موجودیتشان، توانستند از «کلیت» اقوام دیگر ‌ ها با ساختن یک تهدید همه ‌ صرب ها، ‌ ها باقی نماند: کروات ‌ زدایی کنند. البته این استراتژی فقط ابزار دست صرب ‌ مشروعیت صورت دومینو علیه ‌ ها نیز بعدها استراتژی تهاجمی مشابهی را به ‌ ها و کوزوویی ‌ بوسنیایی جاکردن تمرکز سیاسی از «حق و منافع ‌ کاربردن استراتژیِ جابه ‌ دیگری به کار بردند. به ها» فضای سیاسی را برای تثبیت قدرت ‌ مردم صرب» به «مقابله با تهدید بیرونی علیه صرب کرد. این باعث شده بود ناظران در بیرون از یوگسلاوی به این ‌ نخبگان جنگجو آماده می جای «پرداختن به منافع عمومی مردم» با هم ‌ نتیجه برسند که «بقای سیاسی نخبگان» به جا شده است. ‌ جابه کردن تهدید دیگر اقوام از منافع و حقوق مردم ‌ جای بزرگ ‌ فکر صرب به ‌ اگر روشن کشی، اعدام ‌ شد: نیرویی برای نسل ‌ زد، عملاً سازوکارهای تهاجمی خنثی می ‌ صرب حرف می آمد. ‌ گروهی و در یک کلام انهدام دیگری به وجود نمی ‌ جمعی، قتل ‌ دسته شدن این تقابل قومی توسط ‌ ای با بررسی چگونگی ساخته ‌ شیپ گنیون در نوشته دهد که ‌ کند: «مورد صربستان اهمیت شناسایی این موضوع را نشان می ‌ ها تأکید می ‌ صرب شود ‌ ی قومی که با معیار قومی تبیین می ‌ شعار سیاسی، خود رفتار سیاسی است؛ مناقشه تواند ‌ ی موضوعات قومی باشد اما می ‌ افتد، ممکن است درباره ‌ و در خطوط قومی اتفاق می توسط مسائلی به وجود آید که ربطی به قومیت ندارند. توانایی خشونت برای برپاکردن باری را ‌ ی قومی خشونت ‌ های خاص سیاسی به این معنی است که [آنهایی که] مناقشه ‌ زمینه طورکلی چیزی غیر از اهداف مستقیم [خود] مناقشه ‌ انگیزند، ممکن است هدفشان به ‌ برمی 163 باشد.» شد که برای شکاف توسعه ‌ فکران پرسیده می ‌ به این نکته دقت کنیم: اگر از این روشن ای را اجرا خواهید کرد، پاسخی نداشتند. ‌ ی عینی ‌ در کوزوو یا بلگراد یا لیوبلیانا چه برنامه های ‌ وام ‌ ی تورم در یوگسلاوی و بالارفتن بدهی ‌ شد ارتباط مسئله ‌ اگر از آنها پرسیده می سال پیش اتفاق ٦٠٠ دریافتی با تبلیغات سیاسی بر سر بازخوانی نبرد کوزوو پولیه که در

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2