مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 52 زیستی ‌ های انسانی و اصول هم ‌ رحمی و تمسخر ارزش ‌ گرفتارشدن در سیاست شقاوت، بی لای این ‌ ها میان مردم یوگسلاوی جریان داشت، در لابه ‌ و خلاصه هرآنچه در طی دهه ناسیونالیسم مرکزگرا پدیدار شد. گیری فدرالیسم یوگسلاوی بود که در چینشی پیچیده ‌ مفهوم «اتحاد»، بنیان شکل ای ‌ زیستی نه ارزشی اخلاقی یا توصیه ‌ ها را تضمین کند. هم ‌ توانسته بود خودگردانی جمهوری های ‌ طلبانه بلکه استراتژی بقا برای یوگسلاوی بود؛ کشوری که هنوز یکی از نمونه ‌ منزه زیستی در یکی از متکثرترین واحدهای سیاسی جهان است. این بنیان بارها ‌ تاریخی هم شکل قانونی در بازنویسی قانون اساسی یوگسلاوی رخ ‌ اجازه داده بود تغییرات رادیکال به راندن تغییرات را به مناقشه و مقابله نه با ‌ ی ناسیونالیسم صربی، پیش ‌ بدهد. اما مسابقه قبل از میلوسویچ، مسئول 172 ها یا مشکلات بلکه با مردم و در میان مردم سوق داد. ‌ بحران فکران صرب بودند. ‌ ایجاد این شکاف و افتراق میان مردم روشن ب) کلیسای ارتدوکس های یوگسلاوی گفت و در آن به نقش کلیسای ‌ توان از بحث مسئولیت گروهی در جنگ ‌ نمی ای نکرد. پس از شکاف با کمونیسم روسی و بازشدن فضای سیاسی، ‌ ارتدوکسصربستان اشاره ی یوگسلاوی گسترش یافت و ‌ های مختلف جامعه ‌ داری در گروه ‌ امکان نسبی بیان دین بودن» ‌ ی صرب ‌ توجه امتزاج «مسئله ‌ های قابل ‌ کلیسای ارتدوکس صرب به یکی از نمونه با «آیین ارتدوکس» تبدیل شد و از ناسیونالیسم صربی-ارتدوکسی، آیینی ملی-مذهبی برساخت. ی ‌ همراهی کلیسای ارتدوکس صرب در قدوقامت یک کلیسای ملی و حامی برنامه بودن ‌ هایی مبتنی بر برگزیده ‌ صربستان بزرگ به این صورت بود که دست به ترویج روایت ها برای احیای دولت صربی از جمله ‌ بودن شانس صرب ‌ زد: آسمانی و تاریخی ‌ ها ‌ صرب محورهایی بود که کلیسای ارتدوکس صربستان برای آن بسیار کوشید. ی ‌ های صرب از پروارکردن تاریخ چندصدساله ‌ در کنار فضای عمومی فرهنگی که چهره پای روایات تاریخی مشغول ‌ کردند، نهاد کلیسای ارتدوکس نیز پابه ‌ گذشته فراهم می عنوان میدان جنگاوری تاریخی علیه عثمانی ‌ های ارتدوکسی از قداست کوزوو به ‌ سازی ‌ حدیث خواند و با تکیه بر جنگ ‌ ها، کوزوو را «اورشلیم» صربستان می ‌ ی این روایت ‌ بود. عمده شده برای تقویت تاریخ مطلوب صربی ‌ تر ساخته ‌ های پیش ‌ گیری آن، از اسطوره ‌ مقدس بازپس دستگاه دینی مشغول تولید محصولات مورد نیاز ناسیونالیسم صربی 173 کرد. ‌ برداری می ‌ بهره ها در ‌ با تکیه بر جایگاه قدسی «عمل مقدس بازگشت» و برقراری مجدد حاکمیت صرب ی عمل واجب مذهبی و دارای بار الهیاتی، ‌ سراسر یوگسلاوی بود؛ امری که در حد و اندازه 174 کرد. ‌ نشو و نما پیدا می

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2