مشاطهگری تاریخ
گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی مشاطه 53 و تا پیش از شروع جنگ با کوزوو این خط مذهبی ١٩٩٠ ی های دهه در تمامی سال و تبلیغاتی از سوی مردان کلیسای صرب و توسط آن گروهی که در مخالفت با رژیم های تبعیدی شد. کشیش ها پیش به تبعید رفته بودند، همچنان دنبال می کمونیستی سال ی های مخالف سرکوبگری کمونیستی شهرت داشتند، در ایالات متحده عنوان چهره که به رفت که با اتخاذ مواضعی نزدیک به کردند و روی کاغذ از آنها انتظار می آمریکا زندگی می های هایی که با آنها در آمریکا در ارتباط بودند، حامی ارزش کاران لیبرال و حلقه محافظه سنتی-مذهبی باقی بمانند و ضدجنگ موضع بگیرند. اما کلیسای ارتدوکس با تأکید بر ی بالکان، همچنان ی گذشته های صدساله بخشی مردم صرب در طول جنگ نقش نجات کرد. این مردان با ترویج داد آشکارا حمایت می های ناسیونالیست صرب انجام می از چهره 175 رو بدبینی و شکاکیت نسبت به جهان مدرن، کلیت سکولاریسم غرب و کاتولیسیسم میانه طلبی ی هویت ملی صرب، به ماشین تولید مهمات معنوی برای جنگ وقفه کردن بی و برجسته و نیکولای 177 یوستین پوپویچ 176 هایی همچون آمفولوژیه رادوویچ، صربی تبدیل شدند. چهره ها در آمریکا در تبعید به سر ـ که آخری در مخالفت با نظام کمونیستی سال 178 ولیمیروویچ محور، شان را در چارچوب ترویج آیین ارتدوکسی صرب برد ـ شاگردان و ملازمان فکری می تربیت کرده بودند. در مورد جایگاه کوزوو در 179 ی صرب، قدیس پاول، برای مثال، روحانی بلندپایه ی ما ای معنوی گفته بود: «در چارچوب میراث زمین صربی ما، کوزوو نشانگر وظیفه خطبه ها] است که با قلبی شکسته رنج ای [صرب زده ویژه این مردم مصیبت در مقابل خداوند و به کران (مادی و معنوی) کنند. حراست از این ذخایر بی برند و از اماکن مقدسشان دفاع می می 180 تنها منفعت مردم صرب بلکه به نفع انسانیت است.» کوزوو نه فکران ناسیونالیست صرب که مخالفتشان با نظام کمونیستی، آنها همانند بیشتر روشن نکشانده بود، روحانیان کلیسای ارتدوکس نیز در شکاف با را به مبارزه برای دفاع از آزادی ای چنین عمیق از دگماتیسم افتاده بودند. اصرار بر پیروزشدن بر نظام کمونیستی، در دره های فردی و دفاع از حق انسانی باقی نگذاشته نظام کمونیستی، جایی برای حفظ ارزش ی جریان ضدروشنگری تبدیل شده و مشغول بود و از این رو، کلیسای ارتدوکس به نماینده 181 ی سیاسی صربی شده بود. های مذهبی مورد نیاز برنامه اختراع سنت ها پ) رسانه فکری اشاره کردیم. در یوگسلاوی آزادی بیانی نسبی وجود ی روشن تر به وضعیت حوزه پیش ی دنده ی سرکوب به نام یک نفر و گیرافتادن در چرخ زمان امکان افتادن قرعه داشت و هم ی ویژه آنهایی که خود را در جبهه فکران ناراضی، به سرکوب و زندان هم وجود داشت. روشن ی بیشتری با نظام کمونیستی داشتند، نیروی خود کردند و فاصله ناسیونالیستی تعریف می ماندن و تصاحب قدرت کردند. تدریج معطوف به باقی را برای فرار از حذف، به
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2