مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 58 ای دور از ‌ خواهد و نه سنجه ‌ ای می ‌ لمسی باشد؛ نه دانش پیچیده ‌ تواند معیار ساده و قابل ‌ می دست. های انسانی در ‌ جنگ در بالکان هنوز پایان نیافته است. برآورد دقیق میزان خسارت -١٩٩٨( ) و کوزوو ١٩٩٥-١٩٩٢( )، بوسنی ١٩٩٥-١٩٩١( های صربستان با کرواسی ‌ جنگ دهد ‌ بان هلسینکی هشدار می ‌ ) امری غیرممکن و فعلاً محال است. در این زمینه دیده ١٩٩٩ شناختی جنگ حرف ‌ که در مورد قربانیان جنگ باید در معنایی فراخ از پیامدهای جمعیت بریم، متفاوت است. ‌ انداز تحلیلی را به کار می ‌ تعداد قربانیان، بسته به اینکه کدام چشم 194 زد. 197 اوچارا 196 پاکراچ، 195 عام ووکووار، ‌ توان پذیرفت آسیب جنگ فقط محدود به قتل ‌ چطور می توانند از ترومای تجاوز ‌ و... است، وقتی هنوز مردم در این شهرها و شهرهای مشابه نمی جمعی به زندگی عادی برگردند؟ ‌ گروهی و پیداشدن گورهای جدید دسته های بعد از جنگ این بوده است که ای کاش ‌ در یوگسلاوی تأسف و حسرت سال های منتقد صرب، ‌ ها در بازی صربستان بزرگ سکوت یا همانند چهره ‌ فکران و رسانه ‌ روشن جای ‌ فکران چپ به ‌ کردند. ای کاش روشن ‌ گیری می ‌ از بازی شکوهمندسازی تاریخی کناره های آکادمیک، به میان مردم ‌ برگزاری مدارس تابستانی و جنگیدن برای حفظ آزادی حلقه ی فدرال ‌ رفتند، شکاف شهر/روستا، بازسازی صنایع، مقابله با فساد رژیم و شفافیت بودجه ‌ می ی عملیاتی تغییرات، بدون ایده و ‌ ی نیاز به برنامه ‌ گرفتند و مردم را در هنگامه ‌ را جدی می فکران لیبرال حداقل ‌ کردند. ای کاش روشن ‌ با چسبیدن متکبرانه به مفاهیم دشوار، رها نمی بودن مردم «صرب» در ‌ ی برگزیده ‌ ماندند و جذب شعبده ‌ به تکثر در یوگسلاوی پایبند می شدند. ‌ ها نمی ‌ تبلیغات ناسیونالیست های ‌ های نژادی و برنامه ‌ سازی ‌ ها بعد که فرماندهان و میلیشیای صرب به پاک ‌ سال ها دست زدند، احتمالاً ‌ های کوزوو و بوسنیایی ‌ جایی جمعیتی علیه آلبانیایی ‌ ی جابه ‌ گسترده های ‌ ی کاسیچ، تصویرسازی ‌ کننده ‌ های اقناع ‌ توانست چیزی نیرومندتر از داستان ‌ کس نمی ‌ هیچ ی پذیرش ‌ روی محکمه ‌ های مذهبی کلیسای ارتدوکس بیابد و آن را روبه ‌ پوپویچ یا نطق مسئولیت این جنایات قرار دهد. سازی از لحظاتی ‌ پراکنی و فربه ‌ سرایی از وقایع، نفرت ‌ گری تاریخ، داستان ‌ مشاطه هایی که در جریان ‌ از تاریخ با فراموشی مطلقِ احساس مسئولیت در قبال زندگی انسان ترین شکل ممکن از دست دادند، دوباره این سؤال را به ‌ ها جانشان را به فجیع ‌ درگیری ها و الگوهای ‌ ای و فکری برگرداند که جایگاه تاریخ در تدوین برنامه ‌ محافل دانشگاهی، رسانه هاسنر 199 کنیم. ‌ های پیر هاسنر اشاره می ‌ در پایان به چند مورد از گفته 198 سیاسی چیست؟ ی سیاسی از تاریخ ‌ پردازی از روایت هویتی، سوءاستفاده ‌ ما را به هوشیاری در مقابل اسطوره عنوان حقیقتی ‌ ی تاریخی بر کل جامعه به ‌ علیه دیگری، خلق توتالیتری و تحمیل اسطوره کند. ‌ رسمی دعوت می

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2