مشاطه‌گری تاریخ

6 گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه جمعی حاضر شویم.» ‌ باید برای بازگفتن این فاجعه در مقام یکی از شاهدان کشتار دسته ی متن ندارید، ‌ چنین شد؟ اگر وقتی برای خواندن همه ‌ راستی چرا یوگسلاوی این ‌ اما به کردن در ‌ ی تحقیر همسایه با دست ‌ شود که جنگ یوگسلاوی نتیجه ‌ اش این می ‌ خلاصه ی پُر مار تاریخ بود. ‌ کیسه تواند بسیار خطرناک و ویرانگر ‌ گری تاریخ می ‌ گوییم چطور مشاطه ‌ در این نوشته می های تاریخی یا ‌ گرفتن پژوهش ‌ اعتبارکردن و نادیده ‌ زدن، بی ‌ باشد. قصد نویسنده برچسب گری تاریخ با پژوهش یا بازخوانی تاریخی ‌ شناسانه نیست. مشاطه ‌ های دیرینه ‌ بازخوانی های تاریخی ‌ گری تاریخ ساختن روایت ‌ متفاوت است و اتفاقاً به آگاهی کاری ندارد. مشاطه کردن مخاطب و ایجاد ‌ سازی، احساساتی ‌ پراکنی، دشمن ‌ است که به برانگیزانندگی، نفرت گری تاریخ، لحظاتی از گذشته را قیچی ‌ شورمندی در بیننده و شنونده مشغول است. مشاطه های ‌ ای که هنوز جواب قطعی و روشن ندارد، به جواب ‌ کند و آنها را برای مسائل پیچیده ‌ می کند تا بتواند دست به برانگیختگی طرفدارانش بزند و ‌ ای تبدیل می ‌ شده ‌ دستی و ساده ‌ دم گری تاریخ، به ‌ از خلال آن، نیروی سیاسی بسیج کند. در چنین مسیری است که مشاطه شود که دیگر فقط تصویرسازان ‌ هایی تبدیل می ‌ ی گروهی از ناسیونالیست ‌ متن اصلی برنامه شناسان اجتماعی و ‌ کنند به باستان ‌ یا مهندسان اجتماعی مدرنیست نیستند: آنها تلاش می ی قومی خود، ساختن ‌ دادن گذشته ‌ های سیاسی تبدیل شوند. آنها با برتر نشان ‌ سیاسی پروژه ای ملی که فقط و فقط باید یکدست و فاقد هرگونه ‌ جامعه 5 کنند؛ ‌ ای ملی را دنبال می ‌ جامعه تمایزی باشد. گری تاریخ جریان استخراج وقایع مورد نیاز برای کار سیاسی امروز است، نه ‌ مشاطه طور خاص به جریان ‌ بازخوانی تاریخ است و نه تعهدی به دادخواهی دارد. در این متن به پردازیم. ضرورتاً به ‌ گری تاریخ در میان مورخان، فیلسوفان، شعرا و نقاشان صرب می ‌ مشاطه ناسیونالیسم صربی خواهیم رسید که دیگر نیروهای ناسیونالیستی مرکزگریز را هم فعال ناسیونالیسم کروات چیزی نبود جز واکنش به تحمیل ناسیونالیسم 6 کرد. به قول پیر هاسنر، مرکزگرای صربی. گیری نظام فدرال در یوگسلاوی و مرور کوتاهی بر ‌ با بررسی سیر تاریخی شکل رسیم. ‌ های صرب می ‌ ی ناسیونالیست ‌ تغییرات قانون اساسی در یوگسلاوی، به ظهور شبکه ی ‌ های شبکه ‌ ی عطف تلاش ‌ دهیم. نقطه ‌ این بخش را با مهندسی نفرت در آکادمی ادامه می آکادمی صربستان بود. بر 1986 ساز ‌ ی سرنوشت ‌ متصل به آکادمی، اعلام عمومی بیانیه کنیم. ‌ ی صرب بود، تمرکز می ‌ های فرهیخته ‌ جزئیات این حرکت که متکی به چهره پرسیم که چگونه ادیب سرشناسی همچون دوبریکا کاسیچ یا نقاش ‌ از این می ریزی تبدیل ‌ ی جنگ و خون ‌ کننده ‌ های تسهیل ‌ دنده ‌ ای مثل پوپویچ به بخشی از چرخ ‌ برجسته

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2