مشاطهگری تاریخ
همان 170 سازی، جو را باید در یکدست ایم. ناسیونالیسم ستیزه جوبودن کرده ای بر صفت ستیزه در اینجا تأکید ویژه 171 دوستی جو و میهن کنیِ فرهنگیِ «دیگری» فهمید. این تفاوت اخیراً با تمایز میان ناسیونالیسم ستیزه سرکوب و ریشه شده است. های بیشتری روشن ی پایدار و مراقبت از دیگری است، در نوشته که پایبند به آرمان بهزیستی، توسعه ) آلمان نازی Lebensraum ی صربستان بزرگ همچون فضای حیاتی ( از منظر ژئوپلیتیکِ سرزمینی نیز پروژه 172 ی جهان و موقعیت گرفتارشدن ای مملو از بحران و از ابتدا محکوم به شکست بود. جایگاه صربستان در نقشه پروژه طلب داشت: ناسیونالیسم های توسعه حاصل درس بزرگی برای ژئوپلیتیسین های بی این کشور در خشکی، بعد از جنگ کند. جو نهایتاً علیه دلیل وجودی خود عمل می ستیزه 173 Saggau, E. H. (2019) “Kosovo Crucified—Narratives in the Contemporary Serbian Orthodox Perception of Kosovo” Religions. 10, 578. 174 Vjekoslav, P. (2017) “Serbian Jerusalem: Religious Nationalism, Globalization and the Inven - tion of a Holy Land in Europe’s Periphery, 1985-2017,” Occasional Papers on Religion in Eastern Europe : Vol. 37: Iss. 6, Article 3. ها های عثمانی و صرب اختلاف کلیسای ارتدوکس در جریان جنگ فقط به دشمنی با مسلمانان و تاریخ جنگ 175 المللی برای توقف جنگ ها نیز بارها طرح صلح بین ورزی علیه کاتولیک شد. کلیسای ارتدوکس با خصومت محدود نمی در بوسنی را به شکست کشاند. نگاه کنید به: Garde, P. (2003) Le rôle des religions dans les conflits balkaniques. Cites 2003/2, No. 14, pp. 91 à 104. 176 Amfilohije Radović 177 Justin Popović 178 Nikolaj Velimirović 179 Sa Sainteté Pavle 180 http:// base . d-p-h .info / fr / fiches /premierdph/ fiche -premierdph- 5347. html های های یوگسلاوی و بحران ی نقش کلیسای ارتدوکس صربی در جنگ برای اطلاع از جزئیات بیشتر درباره 181 روی کلیسای پس از جنگ نگاه کنید به: روبه 1- Vjekoslav, P. (2017) Serbian Jerusalem: Religious Nationalism, Globalization and the Invention of a Holy Land in Europe’s Peripher eriphery, 1985-2017. Occasional Papers on Religion in Eastern Europe , Vol 37, Issue 6. 2- Bojović, B. E. – société – Etat L’Église orthodoxe serbe à la fin du XXe et au début du XXIe siècle .Institut d’Etudes balkaniques Académie Serbe des sciences et des arts Belgrade. 3- Les religions dans la construction de la paix: dossier de fiches d’expériences. No. 21, La religion dans la construction de la paix, Sep 2000. La Légitimité du sentement nationaliste par l’Eglise orthodoxe serbe à travers le conflict du Kosovo. P-122. 4- Ghebali Hebali, V. Y. «Totem et tabou dans le conflit du Kosovo: remarques sur les limites naturelles d’une médiation internationale», Cultures & Conflits [Online], 37 | printemps 2000, Online since 20 March 2006, connection on 19 Janvier 2020. 182 Sekulić, D. (2014) Ethnic Intolerance as a Product Rather than a Cause of War: Revisiting the State of the Art, in: War, Community and Social Change, Peace Psychology Book Series 17.p. 46. 183 https://krytyka. com/ en / solutions /podcasts/ video /public-lecture- slavenka - drakulic - intellec - tuals-bad- guys -role- intellectuals 184 Bleiburg 185 Flere, S. (1991) Explaining Ethnic Atagonism in Yugoslavia. European Sociological Review , Vol. 7, No. 3, Special Edition on Eastern Europe, pp. 183-193. 186 Kosovo je Srbija های سیاسی نزدیک به کلیسای خود را حول ها بعداً در انتخابات صربستان تشکل ی این گروه مانده باقی 187 بارها اسم این Kolubara ارتدوکسیسم یا مذهب ملی صربستان سازماندهی کردند. در جریان فساد معادن کولوبارا آمد. نگاه کنید به: بالا می ١٩٩٠ و ١٩٨٠ ی های ناسیونالیستی دهه مانده از موج های باقی تشکل
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2