در بارۀ اعدام
ﻣﻘﺪﻣﻪ ٢١ ن ی ﮐﻪ در بﺨﺶ دوم بﻪ آن ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪ را در رابﻄﻪ بﺎ ﻗﻮاﻧن � اﺻﻮ �� ﻔﺮی اﯾﺮان ﺑﺮر � ﮐ ، بﺎزﮔﺸﺖ گ � ﮐﻨﺪ: بﺎزدارﻧﺪ ﻧﺎپﺬﯾﺮی، ﻋﺪم ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺪ ﺧﺸﻮﻧﺖ، و اﯾﻨﮑﻪ ﻧﻔﺲ � ﻦ ﻋﺪاﻟﺖ، اﻋﺪام بﻪ ﻋﻨﻮان بﺎزﺗﻮﻟ � بﺎ ﻣﻮاز اﻋﺪام ﺗﻨ ﺴﺖ. � ن ﻧ ت بﺪی ﻬﺎ ﻣﺠﺎزای ن ﻣﻘﺎﻟﻪ ی در دوﻣن � ﺎ � آ � �� ف روﻧﺪ ﺗﺪر ﻢ ﻓﻮﻣی �� ت ، ﻣ � ی ﺧﻮد در اﯾﻦ دﻓ ﺎﻣﺪﻫﺎی ﺧﺸﻮﻧﺖ � از ﭘ ع � ف اﻋﺪام و ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺷﻬﺮوﻧﺪان بﺎ اﯾﻦ ﻧ ی � آﻣ � ﻣﺠﺎزات را ﮔﺰارش ﮐﻨﺪ. اﯾﻦ روﻧﺪ ﮐﻪ بﺎ ﺷﻌﺎر » ﻣﺮگ ﺑﺮ ...« ﺎ � و ...» ﺪ ﮔﺮدد � اﻋﺪام بﺎ « ﻨﻮن بﺎ ﻫﺸﺘﮓ � در اواﺋﻞ اﻧﻘﻼب آﻏﺎز ﺷﺪ، ا » ﺪ � اﻋﺪام ﻧﮑﻨ « � ﺸﺎن � ت ﺟﺪی بﺎ اﻋﺪام را ﻣﺨﺎﻟﻔی از �� . دﻫﺪ ﻣﻬﻢ ﮕﺮی در اﯾﻦ � ت ﮐﻪ در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ آﻣﺪە و در ﻣﻘﺎﻻت د ﻦ ﻧکﺎی �� ﺗ ت ﺪن اﻋﺪام بﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺠﺎزای � ﺪ ﺷﺪە، در ﻫﻢ ﺗن �� ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻫﻢ ﺑﺮ آن ﺗﺄ ن ت دﯾی ن بﺎ ﻗﺼﺎص بﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺠﺎزای ﻗﺎﻧﻮی ئ اﻧگﺎ اﺳﺖ. ﮔﻮئ � ش � و ر ﻨﻮن ﻣﻌﻀﻼت � ﺮو اﺳﺖﮐﻪ ا � رو � ﻧﻔﺲ ﻣﺠﺎزات اﻋﺪام بﺎ ﻣﺸکﻼت ک � ﮕﺮی بﻪ آن اﺿﺎﻓﻪ � د ف بﻪ ﺷﻮد. ﻓﻮﻣی ب ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺧﻮی ﻫﺎی بﺎرزی از اﯾﻦ � ﻣﻌﻀﻼت را اراﺋﻪ ﻮن از � ئ ﮔﻮﻧﺎ دﻫﺪﮐﻪ رﻓﺘﻪ رﻓﺘﻪ بﻪ ﺻﻮرت ﺻﺪاﻫﺎئ بﻪ ﮔﻮﻧﻪ � ﻃبﻘﺎت و اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ، و ای ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ و ﻫﻢ آوا، بﻪ ﮔﻮش � . ﺪ � رﺳ و بﺎﻻﺧﺮە در ﻣﻘﺎﻟﻪ � ﺎ � رﺿﺎ ﭘ ی ﺧﻮد ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان گ � ﺪ � ﭽ � ﭘ ﻫﺎی ﺎ ﻣﻮاﻓﻘﺖ بﺎ اﻋﺪام در اﯾﺮان � ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ از ﻏﺎﻣﺾ �� ، ﺾ � ﻦ و ﺗبﻌ �� ﺗ ﻢ بﺎ اﻋﺪام در � اﯾﺮان را ﮐﻪ بﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘ گ � ﻦ ﻣﺸکﻼت ﻓﺮﻫﻨ �� ف ﺗ ی � آﻣ � ــــﺢ � ش � ارﺗبﺎط اﺳﺖ ﺬار ﺷﺪە ﮐﻪ � ت اﺳﺖﮐﻪ بﻪ پﺪر وا � ﮐﻨﺪ و آن ﺣ رو � ﺖ ﺧﻮد بﻪ ﻗﺘﻞ ﻧﺎﻣﻮ � ﺑﺮای ﺣﻔﻆ آﺑﺮو و ﺣﯿث آورد و ﻓﺮزﻧﺪ ﺧﻮد ن ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﻮد. بﻪ ﻗﺘﻞ رﺳﺎﻧﺪ بﺪون اﯾﻦ ﮐﻪ بﺎ ﻣﺠﺎزات ﺳﻨﮕﯿی � ش ﻋﺎ � را � � ﺎ � ﭘ ّ دم، � ﺴﺪ ﮐﻪ پﺪر، بﻪ ﻋﻨﻮان و �� ﻧ » ب ی � ﻣﺎﻟ ﭼﻮن و ﭼﺮای � ﻓﺮزﻧﺪ ﺧﻮد بﻪ ﺣﺴﺎب � ، ﺪ � آ ﺗﻮ ﺖ � ی د و از ﺣﻤﺎ � اﻧﺪ ﺟﺎن او را بﮕ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2