در بارۀ اعدام
ﺎرە � در ی اﻋﺪام ٢٢٢ ﻣهﻢ ﺤﻪ � ﻦ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ بﺎ ﻻ �� ﺗ ی ف ﺑﻮد ﮐﻪ ﺟﺒهﻪ ﻗﺼﺎص، ﻓﺮاﺧﻮای � ی ﻣ ی در ﻤﺎی � ﺑﺮای راﻫﭙ ۲۵ بﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ � ﺧﺮداد داد. اﯾﻦ ﻓﺮاﺧﻮان اﻟﺒﺘﻪ ﻣﻨﺤ ﺤﻪ � بﺎ ﻻ ی ﻗﺼﺎص ﻧﺒﻮد. ﺟﺒهﻪ اﯾﻦ ﻓﺮاﺧﻮان از ﻣﺮدم ﺧﻮاﺳﺘﻪ �� ی ﻣ ﻫﻤﭽﻮن � ت اض بﻪ ﻣﺴﺎﺋ � ﺑﻮد ﮐﻪ در اﻋ » ﺸگﺎە � دا �� ﺗﻌﻄ ﻫﺎ، ز ﺎ ﻧهﺎدە ��� ﺷﺪن آزادی ی و � ئ ، ﺗﺤﻘ ﺖ ﻗﻀﺎئ � ض اﻣﻨ ت ض رﻓن ی ، از ﺑن � ﻫﺎی ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎ ن ﺴﺎی � ی وی ا � ن بﻪ زﻧﺎن و ﻟﻮاﯾﺢ اﺣﺰاب و بﺎزﺳﺎزی ﻧ ی ﺗﻮﻫن « � بﻪ ﺧ ﺎبﺎن ﺎﯾﻨﺪ. � ﺗهﺮان ﺑ � ﻓﺮدو روح ، ﺻﺒﺢ ﻫﻤﺎن روز بﺎ اﻋﻼم � ب وﻗﺖ ﺟﻤهﻮری اﺳﻼ � ن ، رﻫ ﷲ ﺧﻤﯿی ﻣﻮﺿﻊ ﺎم در ﺑﺮاﺑﺮ � ﻪ اﯾﻦ ﻓﺮاﺧﻮان، ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ بﺎ ﻗﺼﺎص را ﻗ � ﺪ ﻋﻠ � ﺷﺪ ﺴﺖ و ﺟﺒهﻪ � ﻗﺮآن و ﻣﻘﺎبﻠﻪ بﺎ اﺳﻼم دا را � ی ﻣ ﻣﺮﺗﺪ اﻋﻼم ﮐﺮد. ﺎن ﮐﻔﻦ � ف ﻣﻮﺗﻮر ﺳﻮاران و ﺣﺎﻣ ف ای � پ اﯾﻦ ﺳﺨ دری ﭘﻮش ﺣﮑﻮﻣﺖ بﺎ ﭼﻮب ﺎری از اﻓﺮادیﮐﻪ � ﺴ � . ﺨﺘﻨﺪ � ر � ﺎبﺎن ﻓﺮدو � ی و ﺳﻼح ﮔﺮم بﻪ ﺧ � و زﻧﺠ بﻪ ﻓﺮاﺧﻮان ﺟﺒهﻪ و بﺎزداﺷﺖﺷﺪﻧﺪ. � ﺎبﺎن آﻣﺪە ﺑﻮدﻧﺪ زﺧ � بﻪ ﺧ � ی ﻣ ﻫﻢ ب ان ﺟﺒهﻪ � ﺎدی از رﻫ � زﻣﺎن ﺷﻤﺎر ز بﺎزداﺷﺖ ﺷﺪ � ی ﻣ ق آﻧ � ە و بﺎ هﺎ ﺗﺎ ﻣﺪت ف ﺷﺪﻧﺪ. بﻪ � ﻫﺎ ﻣﺨ ف ﺻﺪای بﻠﻨﺪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ بﺎ ی ﺐ، اوﻟن � اﯾﻦ ﺗﺮﺗ ﮐﻮب ﺷﺪ و ﺗﺎ ﺳﺎل � اﻋﺪام بﻪ ﺷﺪت ی در ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ بﺎ اﻋﺪام، و ﻫﺎ ﺻﺪای بﻪ ﺸﺪ. � ﺪە � ، ﺷن � ﺎ � ی ﺳ � ﮋە اﻋﺪام ﻣﺠﺮﻣﺎن ﻋﺎدی و ﻏ � و ﺧﺎﻧﻮادە ﻪ اﻋﺪام � ن ﺳﮑﻮت ﻋﻠ ت ﻫﺎی ﺧﺎوران و ﺷﮑﺴن درﺳﺎل ی دﻫﻪ ﻫﺎی ۶۰ رﻏبﻪ ،� ﺎ � ی ﺳ � وﻏ � ﺎ � ن ﺳ ﻢ اﻋﺪام ﻫﺰاران زﻧﺪای � ﮐﻮب � ض را بﻪ ﺷﺪت � ت ا � ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﻋ ﮐﺮد. ﺧﺎﻧﻮادە ﻫﺎی اﻋﺪام � � ﺎ � ﺎن ﺳ � زﻧﺪاﻧ ت اﺟﺎزە ﺷﺪە گﺎە ﺣی ی ﻋﺰاداری در ﺧﺎﻧﻪ ﺮ ﻫﺎ و ﺑ ﺰان �� ﻣﺰار ﻋ ﺪ � ض بﺎزداﺷﺖ و ﺗﻬﺪ � ت ا � ﺷﺎن را ﻫﻢ ﻧﺪاﺷتﻨﺪ و پﺎﺳﺦ ﻫﺮ اﻋ ﺑﻮد. بﺎ وﺟﻮد اﯾﻦ، ﺧﺎﻧﻮادە ﻫﺎی اﻋﺪام � ﺎ � ﻓﻌﺎﻻن ﺳ ﺎن � ﺷﺪە و زﻧﺪاﻧ � ی � در ﺧﻄﺮ اﻋﺪام از پﺎﯾ � ﺎ � ﺳ ۱۳۶۰ بﺎرﻫﺎ بﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ی دﺳﺘﻪ بﻪ � ﺟﻤ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2