در بارۀ خشونت

ﺎرە � ی در ﺧﺸﻮﻧﺖ | ﭼهﺎرﮔﻔﺘﮕﻮ ٢٠ و اﯾﻦ اﺑﺰار در ﺷﻤﺎ د � روین ﺪن بﻪ آن � ی وزی و بﻌﺪ از رﺳ � ﺷﻮد و بﻌﺪ از ﭘ ﺪﮐﺮد. � ف از آن اﺑﺰار اﺳﺘﻔﺎدە ﺧﻮاﻫ ی � ﻫﺪف ﻧ ﻧﮑﺘﻪ ــــﻊ � ﻘﺖ ﺗﻮز � ﺪﮐﻪ ﺣﻘ � ﺮ ﻣﻌﺘﻘﺪ بﺎﺷ � ﺖﮔﻔﺘﮕﻮ اﺳﺖ. ا � ی آﺧﺮ اﻫﻤ ﺷﺪە و ﻫﻤﻪ ﺪ � ﺮ اﻋﺘﻘﺎد داﺷﺘﻪ بﺎﺷ � ﺴﺖ، و ا � ﮏ ﻧﻔﺮ ﻧ � ﺶ � ﻘﺖ ﭘ � ی ﺣﻘ ت م ﻫﺴﺖ، � ﺎت ﻣﺤ � و ﺣ گ � ﮐﻪ ذات زﻧﺪ ن اﻋﺘﻘﺎد و ﻫﻤﭽﻨنی ﺪ � داﺷﺘﻪ بﺎﺷ � ﻪ ﻧ � ﻠﻪ را ﺗﻮﺟ � ﮐﻪ ﻫﺪف وﺳ ﮐﻨﺪ و اﺳﺘﻔﺎدە از روش ﻧﺎدرﺳﺖ ﺑﺮای � ﺎیب بﻪ ﻫﺪف درﺳﺖ � دﺳت ﺗﻮاﻧﺪ در ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﺪگﺎر ﺷﻮد، در اﯾﻦ ﺻﻮرت � ﺪا � ﮔﻔﺘﮕﻮ ارزش ﭘ ﺪە � ﻞ ﻋﻘ � ﻌین بﻪ ﺟﺎی ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺑﺮای ﺗﺤﻤ � . ﮐﻨﺪ ﻢ رﻓﺖ. � بﻪ ﺳﻤﺖﮔﻔﺘﮕﻮی اﻧﺘﻘﺎدی ﺧﻮاﻫ ﮏ ﻃﺮف بﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ اﻋﺘﻘ � ﺮ � اﻣﺎ ا ﺎ در � ﺪ ﮐﺮد؟ آ � ﺎدی ﻧﺪاﺷﺖ ﭼﻪ بﺎ ﺑﺮاﺑﺮ ﺣﮑﻮﻣیت ﮐﻪ ﻣﺴﺎﻟﻤﺖ ت اض � ﻦ اﻋ �� ض ﺗ ی � آﻣ � ﻫﺎ را بﺎ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﮐﻮب � � ، ن ابﺎیی ﻧﺪارد ﮐﻨﺪ و از ﮐﺸنت ﺗﻮان ﻫﻤﭽﻨﺎن بﻪ ﻣبﺎرزە ی ﻣﺴﺎﻟﻤﺖ ن اداﻣﻪ داد؟ اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ ی � آﻣ ﻫﺎ و ﻧﻈﺎﯾﺮ آن ﻫﺎ، بﻪ ﮋە بﻌﺪ از � و ت دە � ﮐﻮبﮔﺴ � ی آبﺎن � ح � ت ﻣﻄ � ﺸ � ﻣﺎە ﺑ ﺷﻮد. ف ﻟﻮﺗﺮﮐﯿﻨﮓ، ﻣﺎﻧﺪﻻ، ﺧﺸﻮﻧﺖ و ﻋﺪم ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻃﺮﻓﺪارایف دارد. ﻣﺎرﺗنی � ﺎ ﺳﻮزان ﺑ � گﺎﻧﺪی آ ﻧﺘﻮن )از ﻓﻌﺎﻻن ﺣﻘﻮق زﻧﺎن( ﻃﺮﻓﺪاران ﻋﺪم ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻫﺴتﻨﺪ. ﻫﺮﮐﺪام ﻫﻢ اﺳﺘﺪﻻل ن � ﻫﺎیی ﺑﺮای ﺧﻮدﺷﺎن دارﻧﺪ. ﺑﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ � ﺴ � ﮑﺲ و ﺗﺮو � ﻮم ا � ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟ اﯾﻦ روش ﻫﺴتﻨﺪ. اﻣﺎ ﻃﺮﻓﺪاران اﻧﻘﻼب ﻫﺎی ﻣﺨﻤ دررابﻄﻪ بﺎ ﻋﺪم ﺧﺸﻮﻧﺖ و ﻗﺪرت ﻣبﺎرزە � ﻪ �� ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی آن، ﻧﻈ کﺎ ﭼﻨﻮوت درﮐﺘﺎب � دارﻧﺪ. ﺧﺎﻧﻢ ار � ﻫﺎی ﻗﺎبﻞ ﺗﺄﻣ » � ﺠﻪ � ﭼﺮا ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﺪین ﻧت ﺎ « دﻫﺪ؟ �)» ی ی بﺪون � ب دی درﮔ � ﻣﻨﻄﻖ راﻫ «( ﺧﺸﻮﻧﺖ � ، ﺪ ﻣﻦ بﺎور ﻧﺪاﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺟﻨبﺶ �� ﮔ ض بﺪون � ت ا � ﻫﺎی اﻋ وﻗیت ﻧ � ی وزی ﺑﺮﺳﻨﺪ و � ﺧﺸﻮﻧﺖ بﻪ ﭘ ﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎیی ﻣﺘﻌﺪد از ﺟﻤﻠﻪ ۳۲۳ ﺪم ﮐﻪ ﺟﻨبﺶ ﺧﺸﻮﻧﺖ � ﮐﺮدم، د � ﺎبﺎیض را ﺑﺮر � ت اض ﺧ � اﻋ � ی � ﭘﺮﻫ ﭼﻬﺎر

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2