در بارۀ خشونت

ﺎرە � ی در ﺧﺸﻮﻧﺖ | ﭼهﺎرﮔﻔﺘﮕﻮ ٥٠ ﺧﺸﻮﻧیت و ﻧﻪ ازﺳﻮی ﻫﺮﺣﮑﻮﻣیت . ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، درﻗﺘﻞ ، ﮐ � ﻫﺎی ﻧﺎﻣﻮ � � ﮐﻪ اﯾﻦ ﻗﺘﻞ را اﻧﺠﺎم دﻫﺪ، در واﻗﻊ ﺧﻮدش را ﻫﻢ ﺣﻘﻮق دان، ﻫﻢ را � ﮐ � ﺎ ﺷﺨ � . ﺴﺘﻪ اﺳﺖ � ض ، ﻫﻢ ﻣﺠﺮی ﻗﺎﻧﻮن دا � دادﺳﺘﺎن، ﻫﻢ ﻗﺎ � ﺎ پﺪر � ﺸﺪ، ﺑﺮادر و � ﮐ � او � ﺪ آن ﺷﺨﺺ را � آ � ﮐﺸﺪ و ﺪ اﻧﺘﻘ �� ﮔ ﺎﻣﻢ را � ت ﻧ � ف ی از ﺟﺎﻣﻌﻪ بﺎ ی � ﮔﺮﻓﺘﻢ! در اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻫﯿﭻ ﭼ � ﺮ ﻣﺎ بﺨﻮاﻫ � ﻣﺎﻧﺪ. ا ﻢ ﺖ اﻋﻤﺎل ﺧﺸﻮﻧﺖ را از اﻧﺤﺼﺎر دوﻟﺖ � ش وﻋ � ﻣ ﻢ و ﺑﺮای ﻫﻤﻪ بﻪ � ﻫﺎ بﮕ ی � ﮐﻪ � ﻢ، ﺗﻤﺎم ﺟﻮاﻣ � ﺸﻨﺎﺳ � ﺖ � رﺳﻤ � ﻢ دﭼﺎر بﺤﺮان � ﺷﻨﺎﺳ ﻧﺪ وﻫﺮ ﺷﻮ بﻪ ﺧﻮد اﺟﺎ � ﮐ � زە ض بﺎﺷﺪ و ﻫﻢ � دﻫﺪﮐﻪ ﻫﻢ دادﺳﺘﺎن بﺎﺷﺪ و ﻫﻢ ﻗﺎ ج � ﻣﺠﺮی ﻗﺎﻧﻮن، و ﺟﺰ ﻫ ج و بﺎزﮔﺸﺖ بﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ � وﻣ ﮕﺮی � د � ی � ی بﺪوی ﭼ � ﺠﻪ ﻣﻦ ﻧ � ﺐ ﻣﺎ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. در ﻧت � ﻧﺼ ﻢﮐﻪ ﺧﻮد اﯾﻦ اﺻﻞ �� ﺧﻮاﻫﻢ بﮕ ﻏﻠﻂ اﺳﺖ. ﺪ � ﺪﮐﺮد و بﺎ � ﺧﺎصﭼﻪ بﺎ �� ﺖ ﺧ � ﮏ وﺿﻌ � ﺪ در � ﺪ د � اﻣﺎ بﺎز ﻫﻢ بﺎ ا ﯾﻦ را ﻪ � ع ﺣﮑﻮﻣیت رو � ﺪﮐﻪ بﺎ ﭼﻪ ﻧ � ﻫﻢ د ﺎ بﺎ ﺣﮑﻮﻣﺖﺣﻘﻮق � ﻢ. آ � روﻫﺴت ﻣﺪاری ﻪ � رو ﺎ ﺣﮑﻮﻣئت اﺳﺖ � ؟ ت ام ﻗﺎﺋﻞ اﺳﺖ � ﺶ اﺣ � ﻢﮐﻪ ﺑﺮای ﺷﻬﺮوﻧﺪا � رو ﻫﺴت � ﺖ ﻧ � ﺶ بﻪ رﺳﻤ � ت ﺑﺮای ﺷﻬﺮوﻧﺪا � ﺣ � ﮐﻪ اﺳﺎﺳﺎ ﺷﻨﺎﺳﺪ؟ ﻪ �� ً در ﺗﺠ � ﻣﺜ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺳﺎزﻣﺎن � ﻘﺎی ﺟﻨﻮیب ﻣﺎ بﺎ ﻧﻮ �� ی آﻓ ﺎﻓﺘ � ﻪ � ﻪ رو رو ﻢ. ﺧ � ﺑﻮد ﻪ از آن � ﺸﻮﻧﺖ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ از ﺳﻮی ﺣﮑﻮﻣﺖ بﻠ ﻃﺮف ﻣﺎﺟﺮا و ﺪ � ﺶﻫﻢ وﺟﻮد داﺷﺖ. اﻣﺎ ﺷﻤﺎ بﺎ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻧﮋادﭘﺮﺳﺖﺳﻔ � ﻣﺨﺎﻟﻔﺎ ﭘﻮﺳ ﺘﺎین ﻪ � رو ﺎە � ﺑﺮای ﺳ � ﺪﮐﻪ ﻣﻄﻠﻘﺎ � رو ﺑﻮد ﭘﻮﺳﺘﺎنﮐﻮﭼﮏ ش � ﻦ ﺣﻖ و ارز �� ﺗ ﻗﺎﺋﻞ � ﻧ ﺷﺪ. آن ﻫﺎ ﻫﻢ ﻣﺠﺒﻮر ﺷﺪﻧﺪﮐﻪ رو بﻪ ﻣبﺎرزە ﺎورﻧﺪ. در � ی ﻣﺴﻠﺤﺎﻧﻪ ﺑ ﺪ � ﺠﻪ، بﺎ � ﻧت ی اﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺖ ﺧﺎص � ﮏ وﺿﻌ � ض و در �� ﮏ بﺎﻓﺖ ﺗﺎر � ﻫﺎ را در و راﺟﻊ بﻪ ﻋﻤﻞ ��� ﺗﺎر ﺎبﺎن � در ﺧ � ﺮ اﻣﺮوزﮐ � ً ا � ﺪ. ﻣﺜ � ﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوت د ﺠﻪ، � ﺴﺖ. در ﻧت � ً ﻗﺎبﻞ دﻓﺎع ﻧ � ﺎ ﻓﻼن آﺧﻮﻧﺪ را بﮑﺸﺪ، اﺻ � ب �� ﺴ � ﻓﻼن عﮔﻔﺘﮕﻮ بﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﺪ وﺟﺎﻣﻌﻪ را آﻣﺎدەﮐﺮد ﺑﺮای ﻣبﺎرزە � ﮏ ﻧ � ﺪ وارد � بﺎ ای ع ﻣبﺎرزە � ﮐﻪ ﺑﺮﺣﻖ اﺳﺖ و ﻧ ایﮐﻪ ﻫﺮﭼﻨﺪ بﻪ � ﻇﺎﻫﺮ ﺗﻮاﻧﺪ اﯾﻦ ﺟﺎ و آن ﺟﺎ ﺎبﺪ اﻣﺎ از اﺳﺎس ﻧﺎدرﺳﺖ اﺳﺖ و بﻪ یب � ﻃﺮﻓﺪارایف ﺑ ﺮﮐ � ف . ا راﻫﻪ رﻓنت ﺴﺎین

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2