دین در دنیای معاصر 204 اصلاح عادل ضاهر، ی ، نوشتهگرایی سنجش فلسفی اسلامبوغوسیان، ی ، نوشتهی دین فلسفه ی نصر حامد ابوزید، ، نوشتهی اسلامی اندیشه ،درستایشعقل:چرا دموکراسیوامدارعقلانیتاستچارلز تالیافرو، و مایکل پاتریکلینچ، اشارهکرد. از ویهمچنین مقالاتی به فارسی ی نوشته دین، الهیاتسیاسی، اسلام و تجدد، روشنفکریدینیو یفلسفه درحوزه نقد فرهنگسیاسی منتشر شده است. ایقان شهیدی: به نظر شما آیا اسلام جایگاهی در دنیای مدرن دارد یا توان روشن می خیر؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این جایگاه را چگونه ساخت؟ شناسیِ یاسر میردامادی: برای پاسخ به این پرسش، خوب است جریان ها به این پرسش. گذرایی ارائهکنیم از تنوع پاسخ ها به این پرسش، یک پاسخ مشهور «تلقی در طیف گوناگون پاسخ حداکثری از اسلام» است. این تلقی، اسلام را در جهان جدید «تئوری عنوان ایاستکه به داند. ایننظریه یجامعه ازگهواره تاگور»می جامع اداره اشساخت. این نظریه گفتو عملی الله خمینی از آن سخن می مثال، آیت ی فقیه» ی «ولایت مطلقه اش در قالب نظریه امامی ی دوازده در مدل شیعه های رسمی نمودِ سیاسی پیداکرد و اکنون در ایران حاکم است. خروجی ها، سازی دانشگاه سازی این نظریه عبارت است از اسلامی ملموس پیاده کردنِ علوم، حجاب اجباری، تبلیغ گزینش عقیدتی در ادارات، اسلامی شودکه عنوان «صیانت» یاد می فرزندآوری و اخیراً طرحیکه از آن تحت ی ی«ولایتمطلقه چیزیجزسانسور بیشتر اینترنتنیست. مطابق نظریه های زندگی، تحت ترین عرصه ها، حتی خصوصی ی حیطه فقیه» همه
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2