دین در دنیای معاصر

دین در دنیای معاصر 210 ای بپروراند که با علم یا اخلاق تعارض ‌ مدرن آن استکه اعتقادات دینی توان «تلقی ‌ بردار هستند. این را می ‌ کنند؛ عقایدیکهصدقوکذب ‌ پیدا نمی رئالیستی از نسبت دین با عقاید» نامید. اما شاید برای شما جالب باشد اگر بگویم که طیف بسیار اندکی از تجددگرایان مسلمان وجود دارند که در حال پروراندن مدلی نزدیک به ) هستند و یا دارند به آن مایل religious non-realism گرایی دینی» ( ‌ «ناواقع آنکه به آن تصریحکنند؛ به این صورتکه این عده معتقدند ‌ شوند، بی ‌ می کارکرد اصلی دین حتی دیگر این نیستکه تبیینی فراطبیعی از جهان به ما بدهد، بلکهکارکرد دین این استکه احساسات و عواطفی ویژه را در ما داد این تلقیِ غیر رئالیستی (و یا نزدیک به آن) این استکه ‌ برانگیزد. برون ی تبیین اعتقادات فراطبیعی دینی هم تقریباً ‌ کارکرد اسلام حتی در جنبه شود. ولی همچنان قائلان به این نظریه در طیف دینی ‌ یافته تلقی می ‌ پایان ها کارکرد دین برانگیختن احساسات و ‌ گیرند، چون از نظر آن ‌ قرار می ها. ‌ عواطفدینی استو اینکارکرد نیکی است از نظر آن ها ‌ ی تحول اجتماعیِ هرکدام از اینگروه ‌ اگر بخواهیم راجع به نظریه کنند، به نظر ‌ یجهان را پیشه می ‌ صحبتکنیم،گروه اولکه تئوری اداره ها (ساحت ‌ رسد که در این زمینه وضوحی دارند و در تمام ساحت ‌ می سیاسی، اجتماعی و فرهنگی) خواهان حضور حداکثری هستند.گروه های فکریکه به اسلام اعتقادی ندارند، به ‌ سوم، سکولارها و جریان یحضور اسلام در جهان معاصر را ندارند. یعنی ‌ رسد که دغدغه ‌ نظر می گذارییاحضور اسلامی ‌ صورتفعالیعلیه قانون ‌ هایشان به ‌ شاید برخی یصحبتما ‌ ها هم از مقوله ‌ شودگفتکه آن ‌ فعالیتداشته باشندولیمی

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2