دین در دنیای معاصر 212 ای ندارند و به آن ی تجددگرایی میانه گرایانیکه با پروژه خیلی از سنت گرایی ی حداکثری آورند که این فاجعه اند، این را به یاد مخاطبان می ظنین شود، آش شوری عنوان بنیادگرایی یاد می اسلامیکه عموماً از آن تحت گرایانکه از اول سر در استکه تجددگرایان مسلمان پختند، والّا ما سنت ی ی خود فرو برده بودیم و وارد بازیکسب، حفظ و توسعه جِیب مراقبه قدرتسیاسی مدرن به اسم دین نشدیم. گرایانرا همدر نظر عنوانسنت توانیم یکگروهیتحت پسدر اینجا می طورکلبهموضوعحضورفعالاسلامدرجهانمعاصرورود بگیریمکه به کنند. نمی اند. گرایان آن طیفوسطیکهگفتم تنوعی دارد، یکجریان دیگرشسنت ها اند. آن کم منتقد بنیادی تجددگرایی گرایان، تجددستیزند یا دست سنت هاییکه تبیین طبیعی از جهان در متون دینی معتقدند که حتی در بخش سلاح استو بایدجانبدین راگرفت. یعنی آمده، علمجدید در آنجا خلع ی اعتقادات فراطبیعی دینی بلکه حتی در فقط در حوزه در جاییکه دین نه ی تبیین طبیعی جهان سخنیگفته است، این عده رویکردی دینی حوزه قدر هست ستیزند اما این ها علم گویم آن اساس، نمی دارند نه علمی. براین ) ازعلمجدید ندارند. ممکن naturalistic( گرایانه ایبا تلقیطبیعی که میانه یکارکردیعلم مخالفتی نداشته باشند،گرچه با آنهمعموماً استبا جنبه هایی مانند سید حسین نصر، فریتهیوف شوآن ای ندارند. شخصیت میانه گرایان ی سنت ) در زمره René Guénon )، رنه گنون ( Frithjof Schuon( ای ندارند ی برجسته گرایان البته در داخل ایران چهره اند. سنت نام صاحب
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2