دین در دنیای معاصر 248 گونه طورکه متأسفانه در ایران این وپرورش محرومکند، همان از آموزش دهند، حتی اگر با وتربیتجوانان خودشان ادامه می است، بهائیان به تعلیم زندان و بازداشتمواجه شوند. بهائیانبر اینباورهستندکه بسیاریاز قوانینموجودظالمانههستندو باید اصلاحشوند.سؤالاینجاستکهایناصلاحبایدبهچهشکلیباشد.بهائیان کنند. هنگامیکهطرققانونیظرفیت ازطرققانونی برایتغییر استفاده می ها را نداشته باشد، بهائیان تلاش برای ساختن پاسخگویی به این تلاش های جدیدی ایجاد کند. برای نمونه، کنند که راه آلترناتیوهایی سازنده می ای اشارهکرد گیری های تصمیم طور نظام توان به نظام انتخاباتی و همین می تری ازحکمرواییرا نشان ی بهائی وجود دارد و اشکال بالغانه که درجامعه ایدر رابطه تواندمنتهیبهعدالتبیشتریشود. مندر مقاله دهندکه می می ی آن امکهشاید مطالعه سازیمطلبینوشته با اینفرایند انتخاباتیو تصمیم برایشما جالبباشد. اخیراً به سمپوزیومی در سازمان ملل دعوتشده بودم و در آنجا در رابطه ای پرهیز مقاله های خشونت با ارتباط پاسخ بهائیان به ظلم با سایر پاسخ پرهیز هایخشونت طورخلاصه باید بگویمکه بهائیان از روش ارائه دادم. به کنند اما استفاده از این ابزار باید در طیفی برای تغییر اجتماعی استفاده می است و سوی دیگر *پرهیزِ خصمانه» های «خشونت که یکسوی آن روش های است، فهمیده شود. روش **پرهیزِ سازنده» های «خشونت آن روش هایظالمانه ازطریقطرح دنبالتغییررژیم پرهیزخصمانه اغلببه خشونت * contentious nonviolence ** constructive nonviolence
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2