دین در دنیای معاصر

249 زمان افراد و ساختارها ‌ تغییر هم معماهای اخلاقی هستند؛ نظیر طرح نافرمانی مدنی برای غلبه بر قانون ای در مردم برانگیخته شود، آگاهی عمومی ‌ ظالمانه. وقتی چنین آگاهی یابد. اینتاکتیک، ‌ هایظالمانه افزایشمی ‌ گذاری ‌ نسبتبهقوانینوسیاست انجامد. درسویدیگر طیف، ‌ ها می ‌ عمدتاً به برچیدن این قوانینوسیاست کند که ‌ هایی عادلانه می ‌ پرهیزیِ سازنده سعی در ساخت نظام ‌ خشونت توانند جایگزینی برای ساختارهای ظالمانه باشد. این ‌ مرور زمان می ‌ به بر باشند و مستلزم ‌ پرهیزِ سازنده ممکن استبیشتر زمان ‌ اقداماتخشونت ها باشند اما منجر به ایجاد ‌ عدالتی ‌ استقامت زیاد در برابر بسیاری از بی پرهیزِ ‌ شوند که از طریق رویکرد خشونت ‌ های اجتماعی جدیدی می ‌ فرم خصمانهقابلدستیابینیستند. صورتی سیستماتیک از حق دسترسی به ‌ برای مثال، بهائیان ایران به اند؛سیاستیکهحکومتایرانبرایجلوگیری ‌ تحصیلاتعالیمحرومشده از پیشرفت این جامعه اتخاذ کرده است. اما بهائیان ایران در پاسخ به این تأسیس *ی آموزشعالی بهائی» ‌ ایغیرمتمرکز با نام «مؤسسه ‌ ظلم، مؤسسه شود. این ‌ هایبهائیانسراسر ایرانبرگزارمی ‌ هایشدرخانه ‌ کردندکهکلاس رشته ۱۸ دهد؛ شامل ‌ مؤسسه در حال حاضر بیش از هزار درس ارائه می لیسانس است؛ توسطحدود هزار ‌ رشته در سطح فوق ۱۵ برای لیسانسو صورت ‌ کشور دنیاکه به ۲۱ استاد ازحدود ۲۵۰ نفرکارمندداوطلب،شامل شود. در داخل ایران، اساتید،کارمندان و ‌ کنند، اداره می ‌ آنلاین تدریس می شوند و بسیاری از ‌ دانشجویان این مؤسسه همچنان دستگیر و زندانی می بردن اینمؤسسه ‌ شود. اماحکومتایراندر ازبین ‌ اموالمؤسسه مصادره می * Bahá’í Institute for Higher Education (BIHE)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2