دین در دنیای معاصر 250 ناتوان بوده است؛ به این دلیلکه این مؤسسه غیرمتمرکز بوده و همچنین ماهیت آن بر اساس مقاومت در برابر ظلم ساخته شده است. حکومت ای برایسرکوبچنین گونه استدلال قانونی یا اخلاقی تواند هیچ ایران نمی ای از یک استقامتسازنده است. ای بیانکند. این نمونه مؤسسه یدیگریاز اصولبهائیکهراهنمایبهائیاندر اقداماتشانبوده است، نمونه ی بهائی، ی حکمروایی دموکراتیک است. جامعه شده مفهوم بازاندیشی ای به اسم روحانیت ندارد. این جامعه اقدامات خودش را افرادی یا طبقه نحوی دموکراتیک از طریق شوراهایی انتخابی در سطوح محلی، ملی به تر نیز گفتم، طورکه قبل کند. انتخابات بهائی، همان المللی دنبال می و بین بدون تنش، بدون رقابت، بدون تبلیغات، بدونحکمروایی نفسو فارغ از شود. در ایران، زنان و مردان در چنین شوراهای منافع شخصی برگزار می آمیز جیم اند؛ در آمریکا در زمانیکه قوانین تبعیض ایخدمتکرده انتخابی پوستان اجازه نداشتند درکنار هم پوستان و سفید کرو حاکم بود و سیاه پوست و سفیدپوست در کنار جلسات رسمی برگزار کنند، بهائیان سیاه عنوان یک جمع به امور هم در این شوراهای انتخابی حضور داشتند و به ی دیگر آن در کشورهایی استکه کردند. نمونه شان رسیدگی می جامعه ها با راحتی و ها نظام کاستی وجود دارد و بهائیان از انواعکاست در آن یکاستی، فعالیت صمیمیت در کنار همدیگر، فارغ از ساختار ظالمانه کنند. این نظام اداری بهائی در برخی از کشورها، همچون ایران، مورد می تهاجم بوده است. اما بهائیان چنین ساختار انتخابی دموکراتیکی را در چیز نتوانسته مانع فعالیت آنانشود. اند و هیچ سراسر دنیاگسترشداده
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2