33 های آن برای ایران تأملاتی پیرامون دین در دنیای معاصر و دلالت گرفتن همین اصل توسط های دینی، نباید مستمسکی برای نادیده گروه دیگر رهبران و جوامع دینی شود. بالعکس، نقض این اصل توسط برخی تر برای باورمندان به دین ای قوی از زمامداران سیاسی و دینی، باید انگیزه دلیل برخورداری از ها به باشد تا بر این حقیقت دینی تأکید کنند که انسان های اجتماعی و سیاسی گذاری روح الهی باید جایگاهی برابر در سیاست ی مدنی های مفهومیِ دموکراسی و بنیادهایجامعه بیابند؛ حقیقتیکه پایه تواند از میان اصول و مفاهیمی کند. هر دینی، خصوصاً می را تقویت می ترکردن زندگی اجتماعی ایفا نماید. این که به آن باور دارد، سهمی در غنی تواند درجهتتحققعدالت هایدنیایمدرن، می تلاش، با توجه به ارزش آوری، های مشروع مدنی، رواداری و تاب و برابری بیشتر، تضمین آزادی های هاییکه در آموزه نیکوکاری و بخشندگی باشد؛ خصوصیات و ارزش هایی ی داستان های دنیا با ارائه بیشتر ادیان وجود دارد. کاستن از تلخی هایی یروایت بخش، ترغیببهفداکاریدرراستایخیرجمعیو ارائه الهام برای افزایشتوانمندی باورمندان برای زیستی غنابخشدر حیاتعمومی های دین برای تلطیفو بهسازیجامعه است. جامعه از جمله ظرفیت بندی جمع هاییکهنظریاتسکولاریسم اینمتن،ضمنبررسیاجمالیبرخیازچالش اند و ماتریالیسم برایتبیینجهان اجتماعی، مادیو فکریبا آنمواجه بوده ها، سعی در تلفیق هاییکه ناظر به همینکاستی و با توجه به ظهور نظریه های مختلف حیات فکری و اجتماعی ها و جوامع دینی در عرصه بینش ی دین و ها و افکار عمومی پیرامون آینده اند، به لزوم بازبینیسیاست داشته یعمومی پرداخته است. در این میان و با توجه به روایتی نقشآن در عرصه
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2