The Bab
اب ᗷ شبح بر فراز ایران درﮔردش است ١٣ ᣤ ᡧᣍ ج قانو ᖁ ای سد، طاهره ᚲᖔ ن » ᣥ ساز ن ᡧᣎ هرﮔز سخ کرد که در آ ه ᗷ ن د آیند ᗬᖔ خود و ن ᣆ مفهوم زوال و انحطاط ع ه ده است ᘮ ای که فرارس ش محروم مانده ᙏ د ᘍ و مردمان از د ᢔᣍ ا ᗷ . دازد ᢠᣂ اند، ن ک ᘍ ها و در رأس آنها زن، طاهره، ه ᘘ لندمرت ᗷ ﻦ ᗬᖁ ت اب ᗷ و ᢕᣂ پ ᘮ از ایران ᣒ نفو ᡧ ᢕᣌ ، جزو اول ان شمندان امروزی ما، از زوال ᛓ ش از روشنفکران و اند ᛴ ار پ ᘮ س ᚽ بودند که و انحطاط ایران ᣦ ا ﮔفتند. فطانت او و علم و آ ᡧᣍ و ایرا اش از تع ارض ا آنها دست و پنجه نرم کرده ᗷ خود ᡧᣍ اری طوﻻ ᜍ ــ که روز م کهن ᘮ مفاه دیع ᗷ م ᘮ ا مفاه ᗷ بود ــ م را بر آن ᘮ این مفاه ᡨᣍ ذا ᢇ ᣜ ᢕᣂ د، چ ᘍ جد ᣆ ع چه ا اقتضائات ᗷ شان ᡨᣂ ش ᛴ ل قدرت تطابق ب ᘮ ه دل ᗷ ، مندرس و کهنه است عت ᣃ ه ᗷ زمانه ᣤ درک کرد. او ᣤ ست ᙏ توا ᗷ را اندازه ᢝᣍ وها ᢕᣂ وزن ن د ᢕᣂ ﮕ که مفهوم های دﮔرﮔون کننده های جد ᢕᣂ اب و تفس ᗷ که از آثار ᡧᣎᗬᖔ ی ن د ᘍ کرده بود. ᡧᣍ م ایرا ᠐ تﮔرفته بود وارد عال ᚊ ش ᙏ او .. م ر ᘍ او معارف قد ا تکرار ᣥ ن کرد، تکراری مﻼل ک جور درس ᘍ ، آور س ᛀ دادن که عادت ان ᘮ شمندان م ᙏ دا ات و ᘍ ان محفوظات خود از آ ᘘ ه است. دست در ان ᘍ ما ᣤ ث ᘍ احاد ارشناسان دین را نقد ᜇ ا رفتار ᘍ دهد ᢕᣂ ی را تغی ᡧ ᢕᣂ کرد تا چ « کند. موژان مؤمن ᣤ د ᗬᖔ : » ﮔ ᢔᣍ ا ᗷ ش ᛞ جن ک ᘍ در آغاز » ﮔروه هزاره ﮔرای اجم ᡟ تحت ت « را جامعه ᗬ بود ز ی بزرگ از آنان ᡨᣎ تر برداشت نادرس ᣤ داشت و آنان را منحرف ه آنان حمله ᗷ ست و ᙏ دا ᣤ اسخ ᗺ کرد اما ᢔᣍ ا ᗷ ها خشونت ه ᗖᖁ نبود. تج ᡧ ᢕᣂ آم د ᘍ ا تصور شد ᘍ) د ᘍ ت شد ᘍ ی آزار و اذ ت ᘍ بودن این آزار و اذ ᣤ ( ها تواندﮔروه ارههز ه ᗷ » ﮔرا را ﮔروه هزاره ﮔرای « شکننده ا موانع ᗷ له ᗷ ﮔروه برای مقا ᢔᣂ ت، ره ᘮ دل سازد و در این وضع ᘘ م و مخالفت ا آن مواجه ᗷ که از هرسو ᢝᣍ ها برای حفظ دغدغه ᡧ ᢕᣂ اند و ن ی ه اقدامات خشونت ᗷ ﮔروه دست ᣒ اسا ᣤ ᡧ ᢕᣂ آم که ᡨᣍ زند، اقداما ᣤ ﮕران )م ᘍ ه د ᗷ ب رساندن ᛴ تواند شامل آس انند حمله ᗬ ᡧᣂ ی اوم شی کیو و قتل ᡫᣓ ه اعضایﮔروه )مانند خودک ᗷ ب رساندن ᛴ ا آس ᘍ ( ن ᗬ از سار ᜍ ا ᗷ ش ᛞ جن ᢔᣂ ا این حال، ره ᗷ . اشد ᗷ ( د مردم ᘘ دی و مع ᘮ د خورش ᘘ اعضای مع
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2