The Bab

های آسو ᡨᣂ دف ۱ ͭ اب؛ ᗷ ست ᚲ دو عد ᗷ سال ١٤ د تا مانع از خشونت ᘮ ارکوش ᘮ س ᚽ ᢔᣍ ا ᗷ شود و دائما᠍ ش ت ᙏ وا ᢕᣂ ه پ ᗷ ه ᘮ وص ᣤ ت ᘍ کرد که بر مبنای روا های خ شونت ᣙᘮ ار موجود در فرهنگ ش ᗷ اره ᗖ در ᣤ ه نظر ᗷ . دی عمل نکنند ᡟ ی رجعت م ᗷ ᣢ ان مح ᢔᣂ رسدکه ره ᢔᣍ ا ه ᘮ ه توص ᗷ ᠍ عمدتا ᣤ ی وی عمل ه اسلحه ᗷ دست ᡧᣍ ا زما ᡟ کردند و تن ᣤ ᣤ ه آنان حمله ᗷ بردندکه ه دفاع از خود بودند. ᗷ شد و مجبور « ᣤ ادآوری ᘍ القان ᡨᣍ نجا اب ᗷ کند که د ᘮ دالمج ᘘ ه سلطان ع ᗷ در نامه ᡧᣍ عثما د از او ᘍ ضمن انتقاد شد » ᣤ ات ᘘ اث برای ظ ᣨ کندکه وعود ال ور ᡟ دی موعود ᡟ امام زمان، م افته ᘍ ، تحقق ᣤ اب از مردم ᗷ ... اند خواهدکه اره ᗖ ا᜵ر در د دارند، از ᘍ م او ترد ᜛ ی این ح ﻗرآن اورند. ᘮ ب ᣢᘮ دل اب ] ᗷ ᣤ د ᗬᖔ [ ﮔ استکه بر ᡧᣍ ات قرآ ᘍ ات او همانند آ ᘍ آ » ᡧ ᢕᣌ ی ᙫ خاتم الن « نازل دی » شده و او ᡟ م « است. ᣨ اط ال ᣅ « ای. ا ᡧ ᢕᣌ ام خ ᣤ ᡧ ᢕᣌ سوط خود تخم ᛞ ا در پژوهش م ᘮ ᗬ ا در مادر ᡟ زندکه تن د ᢔᣂ و نوام ᢔᣂ ت ᜯ ا ᡧ ᢕᣌ ب ۱۸۵۲ اب ᗷ عد از اعدام ᗷ دو سال ᡧᣎ ع ᘍ ، حدود »، ۳۵ هزار نفر « ان روزنامه ᜍ ازخوانند ᢔᣍ ا ᗷ ار ᘘ ها از اخ ها در ایران مطلع ش دند. ᣤ او د ᘍ افزا » : نو ᚑᗖᖔ شارکتابکنت دوﮔ ᙬ ا ان ᗷ عد ᗷ ک دهه ᘍ ش از ᛴ ب ᣥᜇ ا عنوان ᗷ ان و فلسفه ᘍ اد ای مرکزی ᘮ های آس ا ᘮ ان ᘛ عموم مردم اس و ) ش ا ᛴ ب ز ی ᡨᣂ ش ᛴ ا عمق ب ᗷ افتندکه ᘍ همه محافل روشنفکری آن( فرصت اره ᗖ در ᡧᣎ ش دی ᛞ ی همان جن کسبکنندکه سال ᣦ ا ᝝ ای آ ل ᘘ ها ق اول ᡨᣂ تی روزنامه ᢇ ᣜ ها را اشغالکرده بود. زند نامه م ᣙᘍ م او، وقا ᘮ اب و تعال ᗷ ی انند آن چه در قلعه ᣒ ᢔᣂ ی شیخ ط اتفاق افتاد، ت ᛴ شخص مثل ط ᢝᣍ ها اهره ، ، آن ᡧ ᢕᣌ قدوس و مﻼ حس از ᡧᣐ ف کرد، بر ᘮ نو آنها را توص ᚑᗖᖔ طورکه ﮔ ᢝᣍ ا ᘮ ان ᘛ اس اد کنند و ᘍ ᢔᣍ ا ᗷ اره از دین ᗖ ق کرد که در آثار خود دو ᗬᖔ ش ᘻ ها را فزایند. ᘮ بر شهرت آن ب « ᣤ ᣠ ما ᜇ رک ᡟ م سد ᚲᖔ ن » : ᣃ ته و ᘍ ک اس ᗖᖁ ک سندی است همدﻻنه از اب ᗷ ش ᛞ ه جن ᗷ ان ᗖᖔ ان و م س ᘮ اب ᗷ آن چه بر در سال س ᛀ ش و ᛴ های پ از ت رفته است. جمالزاده ᘮ وط ᡫᣄ انقﻼب م ش ᛴ ا ﮔزارش وقایع پ ᗷ آمده، ᣤ ان را برجسته ᘮ اب ᗷ مﻼهای صاحب قدرت و ᡧ ᢕᣌ تضاد ب کند و، از اه ᜍ د ᘍ د

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2