The Bab

های آسو ᡨᣂ دف ۱ ͭ اب؛ ᗷ ست ᚲ دو عد ᗷ سال ٢٨٠ ازشعائروجشنواره ها ᢝᣍ بودکه و ᗬ ᢇ ᣜ ژ ᣢ اص آنها تک رار ادوار ی ه منظور ᗷ ارضا ن ی ᘮ از مؤمن ᡧ ᢕᣌ ه تحک ᗷ ᘮ م وند یپ م ᘮ ا ان ᛓ شان ᣒ و موجودات مقد ᢇ ᣞ ست ᚽ ه آنها وا ᗷ بود که ند ᙬ داش ١ . یدهه در ١٩٥٠ جامعه ᖁ شناسان آم ᗬ ا ᜛ ᢝᣍ انه سه ᜍ ی ش ᙬ مورد نظر ترول ل ᜇ در مورد ᛴ عرفان - فرقه -سا ا مقوله ᗷ را قد ی ᘍᣥ ک تر ᛴ ش که در آثار مس ᘮᣑ ک ᛴ ستش ᡧ ᢕᣂ انه وجود داشت تلف قی ل ᜇ کردند. در آن زمان ᛴ سا ارت بود از هر ﮔروه د ᘘ ع ی ᠒ ᡧᣎ ᢔᣎ غال که ضمن ادغام در ساختارها ی ᣘ اجتما - اقتصاد ی جامعه خواهان مشارکت و » ᣥ تعهد اس « اعضا ᛓ ش بود. برعکس، هرﮔروه د ی ᡧᣎ یا که مشارکت و تعهد چشمﮕ ᢕᣂ ی را در ل ᜇ ا ᗷ ت ᗷ رقا ᛴ سا ᣤ طلب ᘮ د ᣤ ه شمار ᗷ فرقه رفت ᣢ انون توجه اص ᜇ . چون ل ᜇ ه ᗷ ارت بود از تحول فرقه ᘘ ع ᛴ سا ᡧᣍ توجه چندا ه ک ᗷ ᛴ ن ش ᣥ، ک شد ᛴ ᡫᣓ ف که ᗬᖁ تع شا ارت بود ازﮔر ᘘ ع وه ᣞ تا᠍ کوچ ᙫ س ᙏ انه ᜍ ا دو ᗷ ناهمسان ی ل ᜇᛴ فرقه -سا ٢ رو نی. ا ᗬ کرد ᣤ توان را ا نفوذ ᗷ در آثار ᚑ و و نﮕر ی ᗬ لسون د ᘍ د که دل مشغول تقس ᘮ مات ᣘ فرقه فر ها بودند و نه ک ᛴ هاش ٣ . در آن زمان، عق ᘮ ده بر آن بود که ک ᛴ ب ها ش ᛴ ᡨᣂ دل ش ﻼت شخ ᜛ نﮕران مش ᣕ اعضا ᛓ شان ᣘ ند تا مسائل اجتما ᙬ هس ، ان ᢔᣂ س از مرگ ره ᛀ و ᣤ فرهمندشان افول کنند ٤ . در هم ᡧ ᢕᣌ حال، اشاعه نید یآزاد ی در ژاپن ᡧᣍ س از جنگ جها ᛀ ه ظهور ᗷ دوم ᘍ پ ا ᘮ دا ᛓ ش مجدد تعداد ی ازﮔروه یها ید ᡧᣎ س ازسال ᛀ ١٩٤٥ انجام ᘮ ه ب د ᗷ . ᘮ تر،قیدق ان قه ᗷ اد ی سا ᘍ جد ان ᘍ د 1. Demerath III, N.J (2003) ‘Cults, Culture and Manure: Why the root of the second should be the first rather than the third’ in Beckford, James A. & Richardson, James T. (eds.) (2003) Challenging Religion: Essays in honour of Eileen Barker, p. 25, London & New York: Routledge. 2. Melton op. cit, pp. 17-18. 3. Chryssides, op. cit, p. 9. 4. Melton op. cit, p. 18.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2