The Bab

اشد آن ᗷ چه ᡽ᣍ چه نامندش بها : ک ᛴ ، ش ش ᛞ فرقه، جن ᘍ نید ا ᡧᣍ ؟ جها ٢٩١ ور ᡧᣅ ی یرا برا ᘍ ک ش د ᛞ ی جن ᡧᣎ ᖔ ن ᗬ ن ᣤ بر . شمارند ᘍ ، ک ه اعضا ᘘ غل ی سل اول؛ دو، حضور ᙏ ᘍ ک فرهمند زنده؛ و سه، توز ᢔᣂ ره ــــ ᗬ ع ᣘ اجتما - اقتصاد ی ّᡧᣎ وس محدود )جوانان تحص ᘮ سف یکرده ل ᘮ دپوست قه ᘘ یط متوسط( ١ ، که ه چی ᘍ نی از ا ک ᡫᣃ وط در مورد آ ᡧ ᢕᣌ ی ᡽ᣍ بها ᣥ صدق ن . هم کند ᡧ ᢕᣌ حاﻻ بهائ ᘮ ان ᣥ سل پنج ᙏ ᖁ وجود دارند؛ از مرگ آخ ᗬ ر ن ᢔᣂ ه فرهمند ا آ نی ᡧ ᢕᣌ ب ی ᛴ از ش ٦٠ ᣤ سال س ﮔذرد، ᚽ و ᘮ از پ یار ᢕᣂ ش ᙏ را وا قه ᘘ یط ا ᗺ ِ متوسط ᠒ ᡧ ᢕᣌ غ ی ᢕᣂ سف ᘮ دپوست در سن ᡧ ᢕᣌ شک ᘻ مختلف ᘮ ل ᣤ دهند ٢ نی. ا ه معنا ᗷ امر ی ار ا ᜛ ان واقع نی ᘮ ت ن ᛴ ست که معدود از د ی ᘍ ﮕر ش ᛞ ید یها جن ᡧᣎ ᖔ ن ᗬ ن هم فاقد ᘍᣞ ᘍ ب ا ᛴ از ش ᘍᣞ ازمع ᘮ پ ی ارها ᛴ ش ﮔفته اند. پ ᢕᣂ اد وان ᘍ جد ان ᘍ د ᡧᣎ ژاپ ᡧᣍ عموما᠍ مردما ᣘ قات اجتما ᘘ ازط و یها ﮔروه ّᡧᣎ س ند ᙬ مختلف هس ٣ ت اعضا ᛞ س ᙏ ، و ی ᣠ سل او ᙏ در آ ᡧ ᢕᣌ ی مورمون و شاهدان ، هوه ی س از مرگ ر ᛀ که هر دو ان ᢔᣂ ه ᖔ فرهمند خ ᚲ ش ه رشد خود ادامه داده ᗷ همچنان اهش ᜇ ، اند ᘍ است افته ٤ . افزون بر ا ن، ی همچون معدود از د ی ᘍ ﮕر ش ᛞ ید یها جن ᡧᣎ ᖔ ن ᗬ ، آ ن ᡧ ᢕᣌ ی ᡽ᣍ بها س ᚽ ᘮ ار سازمان ᘍ افته و روال مندتر از آن است که از لحاظ جامعه ᡨᣎ شناخ ش» ᛞ « جن ه حساب آ ᗷ ᘍ د ٥ حث پ ᗷ . ضمن ᢕᣂ امون اد ᘍ جد ان ᘍ که ید کوش ᘮ اند ده ه عنوان د ᗷ خود را ی ᡧᣎ ه رسم ᗷ مستقل ᘮ ت شناسان ᚽ ی ند، پ ᡨᣂ ایر ᗷ آ ᡧ ᢕᣌ س ی ᘮ و آ ک ᡧ ᢕᣌ ی ᡽ᣍ بها را از اد ᘍ ان ᡧᣎ جد ژاپ ᘍ د بر اساس ت ــــ ار ᗬ خ 1. Barker, Eileen (2004) ‘What are we Studying? A Sociological Case for Keeping the “Nova”’ in Nova Religio: The Journal of Alternative and Emergent Religions, Vol. 8, No. 1, p. 95; Partridge 2004, p. 14. 2. Fazel 1994, p. 13. 3. Reader 2004, p. 225. 4. Chryssides 1999, p. 21. 5. Warburg 2006, p. 66.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2