The Bab
های آسو ᡨᣂ دف ۱ ͭ اب؛ ᗷ ست ᚲ دو عد ᗷ سال ٢٨ اب ᗷ ان ᗖ ارو ز آثار، اف ᡧ ᢕᣌ اط ب ᘘ ارت ا ᗷ ان ᗫᖁ ج هایﮔونا᜵ون فکری م ᣅ شعا مانند شه ᛓ اند های مﻼصدرا ه ᘮ ، حروف ه ᗬ ار ᘘ ه، اخ ᗬᖔ ، نقط ᡧ ᢕᣌ و همچن تصوّف ه ᡟ ق مواج ᗬᖁ ازط ه ᘮ خ ᘮ ا آثارش ᗷ اب ᗷ ی ᡫᣓ خ ᗷ بوده است؛ چون شه ᛓ ا این اند ᗷ ه در تعامل ᘮ خ ᘮ از آثارش کردهای مختلف ᗬ ا اتخاذ رو ᗷ ها و لﮔرفته است. ه آنها ش ᗷ ت ᛞ س ᙏ رسدکه ᣥ ه نظر ن ᗷ اب ᗷ ه ᘮ ، آثارحروف ه ᗬᖔ ا نقط ᘍ ون ᗬ ار ᘘ ا اخ ᘍ ᗷ انه خوانده ه صورت جدا ᗷ را اشد . اما چ ون این ز ᜯ م در مرا ᘮ مفاه حوزوی، حث ᗷ مورد بود، و ᢝᣍ چون شیخ احمد احسا ᡧ ᢕᣂ ن چند ᡧᣎ ع ᘍ ه آثار مکتب اصفهان ᗷ انتقادی ᡨᣍ ه صور ᗷ اثر مهم خود را را در ᣥᘮ مفاه ᡧ ᢕᣌ ض اختصاص داده بود، چن ᘮ مﻼصدرا و مﻼمحسن ف ᣤ اب هم ᗷ آثار توان مشاهده کرد. البته این ᣥ را ن ه تمام آ ᗷ توان ثار ه ᘮ اول اب ᗷ ی اب در ابتدای ظهورش ᗷ . م داد ᘮ تعم ᡨᣂ ش ᛳ ب ᡧᣑᘮ ا ش ᗷ ها در تماس بود وان ᢕᣂ پ ᡧ ᢕᣌ و نخست او بودند ᢝ ᡧᣑᘭ ش ل از اعﻼن رس ᘘ اب ق ᗷ . الت ﻼ ᗖᖁ ه ک ᗷ کوتاه را در آنجا ﮔذرانده بود. ᡨᣍ هم سفر کرده بود و مد ه ᘮ ان اول ᘘ بنابراین، مخاط اب ᗷ ی ᡧᣑᘮ ش عتا᠍ ᘮ ها بودند وطب وق ه ᘮ آثار اول ᡨᣎ ᡧᣑᘮ ا ش ᗷ اش را در تعامل ار ا اف ᗷ ، ᡧᣑᘮ ها نوشت، در چارچوب آثار ش که ᢝᣍ مت متألهه و مکتب اصفهان هم مواجه شد. تا جا مﻼصدرا و ح ᣤ ه ᘮ اب آثار حروف ᗷ ، م ᘮ دان ه را نخوانده بود؛ او نه مکتب رفت ᗬᖔ ا نقط ᘍ ه ا این م ᗷ بود و نه درس حوزوی خوانده بوده و در ظاهر اتب آشنا نب . ود اب ᗷ ت ᛞ س ᙏ ا ᗷ طه ᗷ این در را شه ᛓ ا اند ᗷ ه ᘮ های حروف ه و ا ᗬᖔ ، نقط ه ᗬ ار ᘘ خ ه آن اشاره کرد این ᗷ د ᘍ ا ᗷ که در اینجا ᣘ است. اما موضو استکه اب ᗷ بوده است ᡧᣑᘮ ان، ش ᡧ ᢕᣂ تا چه م ه ᘮ خ ᘮ ار ش ا اف ᗷ ا ᘍ ک بوده ᘍ نزد است، ان ᘍ ا ᗺ که در ᣘ موضو نامه ه آن پرداخته ᗷ م ᘍ ا ᡨᣂ ی دک ام . آن چه از ا آثار ᡵᣂᜯ ه ᘮ اول ᣤ اب ᗷ ی د این استکه این آثار ᘮ توان فهم نامه ا ᗷ اری ᜡ ن رفداران ط ᣤ اب ᗷ از ᡨᣍ شان سؤاﻻ ᛓ ه بوده است، و چون ا ᘮ خ ᘮ ش دند که ᘮ پرس در ه بود، ᘮ خ ᘮ چارچوب مکتب ش اب هم در آن چار ᗷ اسخ ᗺ ه آنها ᗷ چوب
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2