توهم نژاد

ت ﻧﮋادﭘﺮﺳی ش ﻧ �� ﺷﺖ � در � ﺴﺖ ۱۰۳ � ن ی ﮐﻪ ﻧ ی � از ﭼ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ « � ﻮط �� ﻣ ﺷﻮد. و ﺣکﻢ داد ﮐﻪ » ﻧﮋادﭘﺮﺳ ت ی ش اﺳﺖ. �� ﺷﺖ � ً در � ﻋﻤ « ت ف ﻧﮋادﭘﺮﺳی ت از اﺷکﺎﻻت اﯾﻦ ادﻋﺎی راﯾﺞ اﯾﻦ اﺳﺖﮐﻪ در ﻧﻈﺮﮔﺮﻓن �� ش ی اﺳﺖ، ﻧﮋ �� ﺖ � وﺿﻌ � ت ﺰیﮐﻪ ذای �� و ﻏ � بﻪ ﻋﻨﻮان اﻣﺮی از ا ت دﭘﺮﺳی � ﺪە � ﺎ را ﻧﺪ � ت اﻟ � ﮔﺬﺷﺖ اﺳ � ﮐﺮدە و � آن ﺗ � ﺎ � را از ﻣﺤﺘﻮای ﺳ ی د، � ﮔ � و بﻪ ﻣﻨﻄﻖ ﻃﺮد ﻧﮋادی، ﺗﻔﮑﺮ ﻧﮋادی، و اﻇﻬﺎرﻧﻈﺮ ﻧﮋادی ﺗﺪاوم بﺨﺸﺪ. از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ �� ام اﯾﻦ اﺳﺖﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﯾﻦ ﻣﻨﻄﻖ ﻧﮋادی ﺶ � و ﮔﺮا ی بﻪ روال ﻼی � ﻫﺎی اﺳت ﺪن و ﺳﺨﻦ ﮔﻔ � ﺸ � ﻫﺎی راﯾﺞ اﻧﺪ ن ت و ن � روزﻣﺮە راە گ � ﻣﻨﺎﺳبﺎت ﻗﺪرت در زﻧﺪ ﺎﺑﻨﺪ. � ت در ﺮ ﻧﮋادﭘﺮﺳی � ا » ش �� ﺷﺖ � « ب و تﺴﺎی � ﻪ رﻓﺘﺎری ا � ﻧبﺎﺷﺪ بﻠ ن آﻣﻮﺧﺘی و روال ت ، و � ، ﺣﻘﻮ � ش از ﻣﻨﺎﺳبﺎت ﻗﺪرتِ ﻧﻬﺎدی، اﺟﺘﻤﺎ � ی ﻧﺎ ﻫﺎی ﺶ � ، ﮔﺮا � �� ﺗﺎر ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ � ﺎ � ﻫﺎی ﺳ ت ، و ﺷﯿﻮە ﻫﺎی دوﻟی ﻫﺎی ﻧﻤ ﺶ � ﺎ رﺳﺎﻧﻪ ای بﺎﺷﺪ، آن ﺎ � گﺎە آ ف � ت ی ﺑﺮای درک اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ � ﺸ � ﺪ وﻗﺖ ﺑ � ﻧبﺎ � ف رﻓﺘﺎری ﭼﮕﻮﻧﻪ آﻣﻮﺧﺘﻪ ی ﻢ ﮐﻪ ﭼﻨن � ﮐﻨ ﺷﻮد و، ﻣﻬﻢ ﺗﺮ از اﯾﻦ، ﺑﺮای ﺪﮐﺮد؟ � ت ﭼﻪ بﺎ ﺪﺋﻮﻟﻮژی ﻧﮋادﭘﺮﺳئ � ن ا ی ﺮ بﺎر ﺳﻨﮕن � در ز گ � ﺴﺘﺎد � ا اﯾﻦ ض از ﭘﺮﺳﺶ � ﻫﺎ بﻌ ی ﺑﻮدﻧﺪﮐﻪ ﻗﺼﺪ داﺷﺘﻢ در ﺗﺎزە ﻫﺎی �� ﺗ ن ﮐﻪ ﻦ رﻣﺎی ﺑﺮای ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻧﻮﺷﺘﻪ ام، » ﺪ � کﻞ ﻣﯿﻨﺎ را د � ت ﻣﺎ وﻗی « ، بﻪ آن ﻫﺎ ﺑ پ دازم . � ﺪە � ا ت بﻪ ذﻫﻦ ی اﯾﻦ رﻣﺎن وﻗی ن ﺪای � ﻘﺎت ﻣ � ﺎن ﺗﺤﻘ �� ﺪﮐﻪ در ﺟ � ام رﺳ ام در راە ت در ذﻫﻦ ش ﮐﺖ ﮐﺮدە ﺑﻮدم . ﺷﺨﺼﯿی � ﺎن �� ی ﺿﺪﭘﻨﺎﻫﺠ ﻤﺎی � ﭘ ام ﮏ ﺟﻮان ﭘﻨﺎﻫﺠﻮی � �� . ﺖ � ﺷکﻞ ﮔﺮﻓﺖ. ﺧﺐ، در واﻗﻊ دو ﺷﺨﺼ ﮏ � . اﻓﻐﺎن ﺑﻮد » بﺎ ﻗﺎﯾﻖ آﻣﺪە « ، از ﻫﻤﺎن آدم ﺎﺳﺖ � ی ﮐﻪ ﺳ ﻫﺎی ان ر ﻣﺪا ب ی ﻋﺎﻃﻔﻪ و رﺳﺎﻧﻪ ب ﻫﺎی ی رﺣﻢِ ﻣﺎ از آن ی و آن ﻫﺎ بﺪﮔﻮی � ﻫﺎ را بﺪﻧﺎم ﮐﻨﻨﺪ. روﺷﻦ، راﺳﺦ، بﺎﺷﻬﺎﻣﺖ، داغ ت ﮐﻪ از ذﻫﻦ دار، ﺷﺨﺼﯿی � ام ﻧ رﻓﺖ. اﺳﻢ ﺴﺘﺎن، در � ف از اﻓﻐﺎ ت ﺨن �� اش را ﻣﯿﻨﺎ ﮔﺬاﺷﺘﻢ. بﻪ اﯾﻦ ﻓﮑﺮﮐﺮدم ﮐﻪ ﮔ ت � ن ، ﺑﺮای اﯾﻦ دﺧ ﺪی � بﺎزداﺷﺖ ﻣﺎﻧﺪن، و ﺑﺰرگ ﺷﺪن در ﻏﺮب ﺳ ان ﺟﻮ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2