توهم نژاد

ﺗﻮﻫﻢ ﻧﮋاد ١٤٤ ﺗﺮک بﺎور داﺷتﻨﺪ � ﻓﺎ � ب در واﻗﻊ ﮐﻪ وارد ﮐﺮدن ﻋﻠﻢ و ﺗﺠﺪد ﻏﺮی ﺲ � بﺎز ن ی ﺑﻮدﮐﻪ در اﺻﻞ بﻪ ﺗﺮک ی � ی ی آن ﭼ � ﮔ ﻫﺎ ﺗﻌﻠﻖ داﺷﺖ. ﺪﭘﻮﺳﺖ ﺑﻮدن ﺗﺮک � ﺳﻔ � بﺤﺚ ﺑﺮ ﺲ � . ح ﺑﻮد � ن ﻣﻄ ی � ﻫﺎ در ﻗﺮن ﻧﻮزدﻫﻢ ﻧ از ﺳﺎل ١٨٣٩ ت ﺑﺮای ﻣﺪرن ف ﺳﻠﻄﻨی ﮐﻪ ﻓﺮﻣﺎی � ، ﻫﻨگﺎ پ اﺗﻮر � ﺳﺎزی اﻣ ی � ف ﺻﺎدر ﺷﺪ، روﺷﻨﻔﮑﺮان ﻣ ﻋﺜﻤﺎی ﮔﺮا ﮐﻮﭼﮏ � ﺎ � پ اﺗﻮری در ﻣﻘ � در اﻣ ﺗﺮ ﺎرە � ت در ﻐﺎی � ﺗبﻠ ﺪﭘﻮﺳﺖ ﺑﻮدن ﺗﺮک � ی ﺳﻔ ﻫﺎ بﻪ راە اﻧﺪاﺧﺘﻨﺪ. ﻋﺜ ن ﻤﺎی ﻫﺎ ﺑﺮ بﺨﺶ ن ی زﻣن � از �� ﻫﺎی وﺳ ی ﺗﺮک � ﻫﺎی ﻏ ی ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن، بﻪ � ﻫﺎ و ﻏ � ﮋە در و � ﺎ، ﺣکﻢ � ش ق ارو � ﺖ � از ﺟﻤﻌ �� ﺴﺘﻢ، ﻧ � راﻧﺪﻧﺪ. ﺗﺎ اﺑﺘﺪای ﻗﺮن ﺑ ی ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺑﻮدﻧﺪ. در ﭼ � اﺳﺘﺎﻧﺒﻮل، ﻏ ن ﺟﺎﻣﻌﻪ ی ﻨن ن ، ﺗﻨﻬﺎ در ﻗﺮن ی ﻧﺎﻫﻤﮕی ﺪە � ﻫﺠﺪﻫﻢ ﺑﻮدﮐﻪ ا ﺎﻓﺖ. � ت ک ﻇﻬﻮر � ﺖ ﻣﺸ �� ی ﺗﺮک ﺑﻮدن بﻪ ﻋﻨﻮان ﻫ درواﻗﻊ ﺗﺎ اﻧﺪازە � ش ﺑﻮد بﻪ ادﻋﺎﻫﺎی ﻣ � ن � ای وا ﺎﻧﻪ � ﮔﺮا ﺎن � ی ﯾﻮﻧﺎﻧ ، بﻠﻐﺎرﻫﺎ، و ﻋﺮب ﻫﺎﮐﻪ در بﺨﺶ ﺑﺮآوردە ﺑﻮدﻧﺪ. � ف پ اﺗﻮری ﻋﺜﻤﺎی � ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻣ نﺶ ﺗﺮک � وا ﺎن � ﻣﺤﻮر ﻋﺜﻤﺎﻧ ﺸﻪ � ن ﺑﺮ اﻧﺪ ﻣﺒﺘی � ﻋﻤﺪﺗﺎ ی ﺑﻮدﮐﻪ ﻫﺎی از ﺧﺎرج، بﻪ ش ق � ﮋە از � و ش ق � ازاﯾﻦ �� . ی ، اﻗﺘبﺎسﮐﺮدە ﺑﻮدﻧﺪ ﺎی � ﺷﻨﺎﺳﺎن ارو ﺷﻨﺎﺳﺎن ﻟﺌﻮن کﺎون ) ١٨٤١ - ١٩٠٠ ( در ﺧﻄﺎبﻪ ی ﺧﻮد بﺎ ﻋﻨﻮان » و گ � زﻧﺪ ﻣﻬﺎﺟﺮت ﺗﺮک � �� ﺸﺎﺗﺎر � ﻫﺎی ﭘ ﻫﺎ ) « ١٨٧٣ ( ادﻋﺎﮐﺮدﮐﻪ ﺗﺮک � ﺑﻮ � ﻫﺎ اﻫﺎ ﺎ ﻫﺴتﻨﺪ. در ﺳ � ارو ﺎل ١٩٣٠ ﺲ از ﭘﺮﺳﺶ ﻋﻔﺖ اﯾﻨﺎن � ، درﺳﺖ دو ﺳﺎل ﺧﻄﺎبﻪ � از آﺗﺎﺗﻮرک، ﺗﺠﺪدﻃﻠبﺎن ﺑﺮﮔﺮدان ﺗﺮ ش ﮐﺮ � ی کﺎون را ﻣﻨت دﻧﺪ. ﻣﻘﺪﻣﻪ ی ﮐﺘﺎب را اﯾﻨﺎن ﻧﻮﺷﺖ: » اﯾﻦ ﺗﺮک ﻫﺎ ﺑﻮدﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎم ﺗﻤﺪن ﺎی ﻫ ﺪ آوردﻧﺪ. � ن را پﺪ بﺎﺳﺘﺎی « ن اول بﻪ ﻫﻤﺮاە آﻟﻤﺎن وارد ﺟﻨﮓ ﺷﺪ. ن در ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎی پ اﺗﻮری ﻋﺜﻤﺎی � اﻣ ﺪ. در � ﻪ اﻧﺠﺎﻣ � ﺶ ﺟﻤﻬﻮری ﺗﺮﮐ � ﺪا � پ اﺗﻮری و ﭘ � ﺷﮑﺴﺖ آﻧﺎن بﻪ ﺳﻘﻮط اﻣ ی دﻫﻪ ١٩٣٠ ، اﺻﻼح ﺪ �� ﺗﺄ گ � ض ﻓﺮﻫﻨ ض ورت دﮔﺮﮔﻮی � ﻃﻠبﺎن ﺗﺮک ﺑﺮ � کﺎ، اﻧگﺎرە �� ﺎ و آﻣ � ﮐﺮدﻧﺪ. در ارو ی » ﺗﺮک ﻣﺨﻮف « � ﺑﺮ اذﻫﺎن ﻣﺮدم واﻗﻌﺎ ف ﺪای � ﻢ دو و ﻣ � ب ﺗ ی ﮐﻪ ﻣﺮی کﺎی �� ف ، ﻓﺮدی آﻣ ی ن �� ت ﺗ � ی ﮔﺬاﺷﺘﻪ ﺑﻮد. ﭼﺴ � ﺗﺄﺛ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2