توهم نژاد

ﺑﺮدە ؛یدار ﻣﺎ � ﺧﺎﺳﺘگﺎە � یدار ﻪ ۱۸۱ ﺎە � ﺳ � گ � زﻧﺪ � ی از اﻫﺪاف او در اﯾﻦ اﺛﺮ بﺎزﻧﻤﺎی �� ﭘﻮﺳﺘﺎن در دوران ﮔ ﺬﺷﺘﻪ � ﺴﺖ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ � اﺳﺖ. بﺎﭘﺘ ﻪ � ﻣﺎ � ــــﺦ � ﮐﻮﺷﺪ ﺗﺎ در ﺗﺎر داری و ﻣ ﺪرﻧیﺘﻪ بﻪ ﺎە � ﺳ ﻪ � ش ﻣﺤﻮری بﺪﻫﺪ بﻠ � ﭘﻮﺳﺘﺎن ﻧﻘ � ﺧﻮاﻫﺪ رواﯾﺘﮕﺮ ﺻﺪاﻫﺎ، ﺸﻪ � اﺣﺴﺎﺳﺎت، و اﻧﺪ ﻫﺎی آن ﺖ دارد اﻣﺎ � ﺴﻨﺪە ﺣﺴﻦ ﻧ �� ن بﺎﺷﺪ. ﻧ ی � ﻫﺎ ﻧ ﻢ � ف کﺎری از ﺟﻬﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻗ ی ﭼﻨن ﺠﻪ � ﻣآبﺎﻧﻪ اﺳﺖ و ﻧت ی اﯾﻦ ﺳبﮏِ � � �� ﺖِ ﺗﺎر � روا ت بﺎﺷﺪ. اﻣﺎ ﻧﮑﺘﻪ ن اﺣﺴﺎﺳﺎی ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﺘی � ی اﺻ اﯾﻦ اﺳﺖ ﺎە � ﺳ گ � ی زﻧﺪ ﺴﺖ ﺑﺮای بﺎزﮔﻮی � ﮐﻪ در ﺗﻼش بﺎﭘﺘ ﭘ ﻮﺳﺘﺎن، بﻪ ﻣﻘﺎوﻣﺖ آن ﻫﺎ اﺷﺎرە ﺎرە � ﺸﺪە اﺳﺖ. درواﻗﻊ درﻫﻤﺎن اﺑﺘﺪای اﺛﺮ، او ادﻋﺎﻫﺎ در � ی � کﺎ را رد �� ع ﺷﻮرش ﺑﺮدگﺎن در آﻣ � ﺷﯿ ت ﮐﻨﺪ. او بﺎ اﻧکﺎر ﻣﻘﺎوﻣﺖ، رواﯾی ﺎە � ب ال از ادﻏﺎم ﺳ � ﻟﯿ ﭘﻮﺳﺘﺎن در ﺟﺎﻣﻌﻪ � کﺎ بﻪ دﺳﺖ �� ی آﻣ دﻫﺪ ﮐﻪ در ﺎە � آن ﺳ ی ﺧﻮا کﺎی �� ﭘﻮﺳﺘﺎن ﻫﻤﻮارە آﻣ � ﻧﺪە ﻘﺎ ﭼﻪ ﻧﻘ �� ﺷﻮﻧﺪ. اﻣﺎ آﻓ ش � � ﺎن دارد؟ ﺑﺮﺧﻼف آﺛﺎری ﮐﻪ اﺳﺘﺪﻻل � در اﯾﻦ ﻣ ش � ﻘﺎ ﻧﻘ �� ﮐﻨﻨﺪ آﻓ ﺎە � ﺳ � ﺎ � ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﻣﺤﻮری در ﻓﺮﻫﻨﮓ و آ ﺖ � ﭘﻮﺳﺘﺎن دارد، در روا ﺎە � ﺳ گ � ﺴﺖ از زﻧﺪ � بﺎﭘﺘ ف ی ی � ﻘﺎ ﭼ �� ﻗﺮن ﻧﻮزﻫﻢ، آﻓ � کﺎی �� ﭘﻮﺳﺘﺎن در آﻣ ق � ﺟﺰ ردی بﺎ ﺴ � گﺎﻧﻪ ﻧ � ﺎی ﺑ � ﮏ دﻧ � ﻣﺎﻧﺪە از ﺖ. ــــﺦ � ﺴﺖ ﺗﺎر � ﮐﻪ بﮑﺮت و بﺎﭘﺘ � در ﺣﺎ کﺎلِ ﺑﺮدە � راد � ﻧگﺎری دار ﺪە � ی را ﻧﺎد � ی ﻧﺪ، ﮐﺘﺎب � ﮔ ﻢ � پ بﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘ �� کﻼس در � ﺴﻮن و ﻧ � ت ﺟﺎ � ی واﻟ � ﻫﺎی اﺧ ــــﺦ � ع ﺗﺎر � بﻪ اﯾﻦ ﻧ � ﻧگﺎری � ﺸﺎن � ﭘﺮدازﻧﺪ و � دﻫﻨﺪﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻮان بﻪ ﻧﺤﻮی ﻣﺆﺛﺮ از ﺑﯿنﺶ ﺴﻮن در � ﻫﺎی آن اﺳﺘﻔﺎدە ﮐﺮد. ﺟﺎ » ودﺧﺎﻧﻪ ر ی ﺎە � ﺎﻫﺎی ﺳ � رؤ « � ادﻋﺎ ﮐﻨﺪﮐﻪ وام کﺎل اﺳﺖ، و بﻪ ﻃﻮر � دار ﺳنﺖ راد ﻪ � ﻣﺎ � ﻢ وارد بﺤﺚ ارﺗبﺎط � ﻣﺴﺘﻘ داری و ﺑﺮدە � داری ﺷﻮد. او اﺳﺘ ﺪﻻل � ﺎرە � در � ف ا ت � ﺎن ﻧﻈﺮی اﻧ � ﮐﻨﺪﮐﻪ اﺳﺘﻔﺎدە از ز ﻪ � ﻣﺎ � دار ی ی ﺗﻨﻬﺎ ﺳبﺐ � ﺷﻮد ﮐﻪ آن روی دادە از ﻧﻈﺮ ﭘﻨﻬﺎن بﻤﺎﻧ � ﭼﻪ واﻗﻌﺎ ﺪ. از ﻧﻈﺮ او، ﻧﮋاد و ﻪ � ﻣﺎ � ﻦ �� ﻣﺤﻮری در ﺗﮑ ش � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن ﻧﻘ � ﻨﺪاری ﺳﻔ �� ﺑﺮﺗ داری داﺷﺘﻪ اﻧﺪ.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2