توهم نژاد

ﻋبﺪاﻟﺒهﺎء و ﺑﺮاﺑﺮ ی ﺳ � ﺎﻫﺎن و ﺳﻔ � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن ۲٤۱ ض ان در آن ﺟﻠﺴﻪ، � از ﺣﺎ » ﺎر ﻣﻬﻢ ﺑﻮد، و ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء، � ﺴ � ﺪادی � اﯾﻦ رو ﮕﺮی ﮐﻪ از ﻣﺸﺎﻫﺪە � ﻫﻤﭽﻮن ﻫﺮ ﺟﺎی د ﺎە � ی ﺳ ﮕﺮ � ﮑﺪ � ﺪ ﮐﻨﺎر � و ﺳﻔ � ﺷﺎدﻣﺎن ب ﺷﺪ، ی ﺖ ﺧﻮﺷﺤﺎ � ﻧﻬﺎ � ل بﻪ ﻧﻈﺮ ﺪ. � رﺳ « ١ ض در ﺗﺎﻻر ﺟﻠ ﺐ � ع اﻓﺮاد ﺣﺎ � ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء اﺑﺘﺪا ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺨﺎﻃبﺎن را بﻪ ﺗﻨ ﮐﺮد. » � ﺮا � ُورم ز � ﺖ � اﻣﺮوز ﻣﻦ در ﻧﻬﺎ در اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻊ � ﺑیﻨﻢ ﺑﻨﺪگﺎن اﻟ ض ی ﺪ بﺎ ﻫﻢ ﻫﻤنﺸن � ﺎە وﺳﻔ � ض ﻧﺪ. ﺳ � ﺣﺎ اﻧﺪ. « ٢ اوﺳپﺲ ذات � ﻧﮋادی � بﺎوری ﺎە � ﺎن ﺳ � راﯾﺞ ﻣ ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن را � ﭘﻮﺳﺘﺎن و ﺳﻔ ﺖ � ﺴﺎﻧ � رد ﮐﺮد وﮔﻔﺖ ا ﻫﯿﭻ ﺴﺖ: � ن ﺑﺮ ﻧﮋاد ﻧ ﮐﺲ ﻣﺒﺘی » ﺴﺖ. ﺟﻤﯿﻊ رﻧﮓ � ﺎە ﻧ � ﺪ و ﺳ � ﺶ ﺧﺪا ﺳﻔ � در ﭘ ﻫﺎ رﻧﮓ واﺣﺪ اﺳﺖ و ﻧﺪارد. ﻗﻠﺐ ﺣکﻢ دارد. � اﺳﺖ. ﺑﻮ و رﻧﮓ ﺣک � ﺖ اﻟ � آن رﻧﮓ ﻋﺒﻮد ض ر ﻧﺮﺳﺎﻧﺪ. � ض ﺎە ﻫﯿﭻ ﻟﻮی � ﺎ ﺳ � ﺪ � اﺳﺖ ﺳﻔ � ﺮ ﻗﻠﺐ پﺎ � ا « ٣ ﺶ از آن، روزﻧﺎﻣﻪ � ﺴﺖ ﺳﺎل ﭘ � ﺣﺪود ﺑ ﻧ گﺎران ض ﺸگﺎە ﺟﻬﺎی � ض در ﻧﻤﺎ � ﺣ ﺎ ﻮ، اﺻﻄﻼح ﻧﮋادی � کﺎ � ﺑﺰرگِ ﺷ » ﺎە � ﺳ « را بﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای بﻪ کﺎر ﺑﺮ دە ﺑﻮدﻧﺪ ض ﮐﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﺿﻤی ﺑﻮد. گ � و آﻟﻮد � ش ارت، ﺗبﺎ � اش ٤ از �� ، ﺑﺮای ﻣﺜﺎل ﻪ � ش � ﮔﺰارﺷﮕﺮان ب ی ادی � ف پﺎﭘﯿﻮﻻر ﻣﺎﻧﺘ ی � ﻓِﺮَﻧﮏ ﻟِﺰﻟ � ﺎرە در ی ﺗﻌﺪادی از �� ب ﮐﻪ در ﻘﺎی ﻏﺮی �� آﻓ � از اﻫﺎ ﻏﺮﻓﻪ ﻫﺎی ﻗﻮم ﺶ � ﻧﻤﺎ � ﺷﻨﺎ دادە 1. Joseph H. Hannen, “Abdul-Baha in Washington, D. C.,” Star of the West 3, No. 3 (April 28, 1912): 7. 2. ‘Abdu’l-Bahá, “Talk at Howard University, 23 April 1912,” The Promulgation of Universal Peace: Talks Delivered by ‘Abdu’l-Bahá during His Visit to the United States and Canada in 1912 , 2nd ed., comp. Howard MacNutt (Wilmette, IL: Bahá’í Publishing Trust, 1982), 44. 3. Ibid. 4. Lee D. Baker, From Savage to Negro: Anthropology and the Construction of Race, 1896–1954 (Berkeley, CA: University of California Press, 1998), 26–53.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2