توهم نژاد

ﻋبﺪاﻟﺒهﺎء و ﺑﺮاﺑﺮ ی ﺳ � ﺎﻫﺎن و ﺳﻔ � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن ۲٤۳ ﺪ و ﺧﻮش � ﺰ ﺷﻤﺎر �� ن را ﭼﻨﺎن ﻋ ﻧﻮرای ی ان � ﺪ ﮐﻪ ﻫﻤگﺎن ﺣ ��� آﻣﺪ ﮔ ﻣﺎﻧﻨﺪ. « ١ ن ن ای � ﮕﺮ ﺳﺨ � ﺸگﺎە ﻫﺎوارد و در د � ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء در دا ﺎ � ﻫﺎی ﺧﻮد از اﯾﻦ ز ن ﺪ اﺳﺘﻔﺎدە ﮐﺮد ﺗﺎ ﺗﻔﺎوت � ﺟﺪ ی ﺷﻤﺎرد. بﺎی � ﻫﺎی ﻧﮋادی را ﻣنﺸﺎء ز » درﻋﺎﻟﻢ ﻧبﺎت، اﻟﻮانگ ﻞ ﺴﺖ بﻠ � ﻫﺎی رﻧگﺎرﻧﮓﺳبﺐ اﺧﺘﻼف ﻧ � ﻪ اﻟﻮان ت ﮐﻪ گﻞ ت ﻧﺪارد اﻣﺎ وﻗی ﻨی � ﺮا ﻟﻮن واﺣﺪ ز � نﺖگﻠﺴﺘﺎن اﺳﺖ ز � ﺳبﺐ ز ﻫﺎی � رﻧگﺎرﻧﮓ ی ﺑﻮﺳﺘﺎن � ش ﻫﻢ ﻧﻈ �� نﺖ دارد. ﻋﺎﻟﻢ � ن آن وﻗﺖ ﺟﻠﻮە و ز ﺑﯿی ﺴﺎن ﻣﺎﻧﻨﺪگﻞ � ع ا � اﺳﺖ و ﻧ ﺲ رﻧﮓ � . ﻫﺎی رﻧگﺎرﻧﮓ ن � ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ز ﺖ اﺳﺖ. « ٢ ﺎﻗﻮ � ﺎﻫﺎن را بﻪ ﻟﻌﻞ و � ﮕﺮی ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء ﺳ � ن د ن ای � در ﺳﺨ ، و ت ش را �� ع � ی ﻧ بﺎی � ﻪ ﮐﺮد و ز � ﺸب � ﺪ � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن را بﻪ اﻟﻤﺎس و ﻣﺮوار � ﺳﻔ ﺐ اﯾﻦ ﺟﻮاﻫﺮات ﺷﻤﺮد. � ﺣﺎﺻﻞ اﺗﺤﺎد و ﺗﺮﮐ ٣ � کﺎ، اﯾﻦ ﻧﮕﺮش ﻇﺎﻫﺮا �� ﺎﻫﺎن آﻣ � ب ان ﺳ � ﻮا، از رﻫ � ب . دو دابﻠﯿﻮ ای. ی ﺳﺎدە ﺸﺎﻧﻪ � اﻧﺪ را » ﺷﻤﻮل ﺟﻬﺎن ع ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء � ن و ﻣﻄﺒ ی ی دﻟنﺸن ﮔﺮای « � ﻒ � ﺗﻮﺻ ﮐﺮد. ٤ اﻣﺎ ﻋبﺪاﻟﺒ ﻬﺎء ﺳﺎدە ﺶ ﻧﺒﻮد و بﻪ � اﻧﺪ � ب ﺧﻮی ﺴ � ﺖ دا ت ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﻪ ﻧﮋادﭘﺮﺳی ﺮوﮐﺮدە اﺳﺖ. ﺣﻞ � ی رو �� ف ﻓﺮا کﺎ را بﺎ بﺤﺮای �� ی آﻣ ﺑﻮد. � ﻓﻮری و اﺳﺎ � ﺎزﻣﻨﺪ اﻗﺪا � اﯾﻦ ﻣﺸکﻞ ﺣﺎد ﻧ � ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء ﮔﻔﺖ، » ﺴﺖ ﻋﺎﻟﻢ � ﺗﺎ اﯾﻦ ﺗﻌﺼبﺎت زاﺋﻞ ﻧﮕﺮدد ﻣﻤﮑﻦ ﻧ ﻪ ﻧﺰاع وﺧﻮن � ﺎبﺪ بﻠ � ن راﺣﺖ ﺴﺎی � ا ﻓ � ﺰی ﯾﻮﻣﺎ � ر ﺪ ﺧﻮاﻫ � در ﺗﺰا � ﯿﻮﻣﺎ ﺪ ﺑﻮد 1. Harlan F. Ober, “Louis Gregory,” in A Compendium of Volumes of The Bahá’í World: An International Record, I-XII , comp. Roger White (Oxford: George Ronald, 1981), 651. 2. ‘Abdu’l-Bahá, “Talk at Howard University,” Promulgation , 45. 3. ‘Abdu’l-Bahá, “Talk at Home of Mrs. Andrew J. Dyer, 24 April 1912,” Promulgation , 57. 4. W. E. B. Du Bois, “The Fourth Annual Conference,” The Crisis 4, No. 2 (June 1912): 80.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2