توهم نژاد
ﻋبﺪاﻟﺒهﺎء و ﺑﺮاﺑﺮ ی ﺳ � ﺎﻫﺎن و ﺳﻔ � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن ۲٤۷ ﻫﺮ وﻗﺖ ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء بﺎ آداب و رﺳﻮم ﻋﻘﺐ اﻓﺘﺎدە � ی ﻧﻈﻢ اﺟﺘﻤﺎ ﻧﮋادﭘﺮﺳﺘﺎﻧﻪ � ﺮو � کﺎ رو �� ی آﻣ ﺷﺪ، بﻪ ﺷﯿﻮە ن اﻣﺎ ﻗﺎﻃﻊ ی ﻢ و ﻣﺘن � ای ﻣﻼ � پ از آن ﺑﺮ ��� ﺑﺮای � ف را ت ﺎﻓن � پ در ی آﻣﺪ. » ﮕﺮ ازدواجﮐﻨﻨﺪ � ﮑﺪ � ﻮن بﺎ � ﻧﮋادﻫﺎیﮔﻮﻧﺎ « در ﺳﺎل ١٩١٢ ﻫﯿﭻ ﺟﻨبﻪ بﻪ اﻧﺪازە � ای از ﺑﺮاﺑﺮی اﺟﺘﻤﺎ ی ازدواج ی کﺎی �� آﻣ ﺎە � ﻫﺎی ﺳ ﺪﭘﻮﺳﺖ اﺣﺴﺎﺳﺎت اﯾﻦ دوﮔﺮوە � ﭘﻮﺳﺖ وﺳﻔ ﻧ ﮋادی ﺤﻪ �� را ﺟ � دار ﻧ ﮐﺮد. در ﺳﺎل ١٩٠٧ کﺎ ﮔﻔﺖ، �� ﻠﻤَﻦ در ﺳﻨﺎی آﻣ � ﺑﻦ ﺗ » � ت دارم اﻣﺎ بﻪ ﺧﺪا ﻗﺴﻢ ﺗﺮﺟﯿﺢ � ﻣﻦ ﺳﻪ دﺧ ﺎ ﺧﺮس آن � ب � دﻫﻢﮐﻪ ﺑ ﻫﺎ را بﺨﻮرد و اﺳﺘﺨﻮان ﻫﺎی ﮐﻨﻢ... ﺗﺎ اﯾﻦ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺣﺮف � ﺷﺎن را ﺧﻮدم ﺧﺎ ع را از آن � ﻧﺎﻣﻄﺒ گ � ﺎە ﮔﻮﻫﺮ زﻧﺎﻧ � ﺸﻨﻮم ﮐﻪ دﯾﻮی ﺳ � ﻫﺎ ﻫﺎ ز آن ا ﺷﺎن را ﻮدە اﺳﺖ. � ر « ١ ﺷکﻞ ﻫﺎی ﻧﮋادﭘﺮﺳﺘﺎﻧ ﻪ ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن داﻣﻦ � بﻪ ﻫﺮاس ﺳﻔ �� ﺎت ﻣﺴ � ی اﻟﻬ � � زد: ﭼﺎرﻟﺰﮐﺮول ی ﻘﺎی �� ﮔﻔﺖ آﻓ ﻫﺎ » بﻪ ﺧﺎﻧﻮادە ش ﺗﻌﻠﻖ �� ی ﻧﺪارﻧﺪ « ت ﺴﻞ ﺣﯿﻮاﻧﺎی � ﻪ از � بﻠ ﻞ زﻧﺎ ﮐﺮدە و ﺟﻬﺎن را بﻪ ﮔﻨﺎە � اﻧﺪ ﮐﻪ بﺎ ﻗﺎﺑ آﻟﻮدە اﻧﺪ. ٢ � ن ی ﻫﻤﭽﻨن ﮔﻔﺘﻨﺪ ﮐﻪ اﺧﺘﻼط ﻧﮋ ادی بﻪ � گ اﺟﺘﻤﺎ � آﺷﻔﺘ � . اﻧﺠﺎﻣﺪ ای. اچ. رَﻧﺪِل در ﺳﺎل ١٩١٠ ﻧﻮﺷﺖ، » ﻫﻤﻪ � ی ﻧﮋادﻫﺎی دورﮔﻪ ذاﺗﺎ 1. Benjamin Tillman, quoted in Joel Williamson, The Crucible of Race: Black-White Relations in the American South since Reconstruction (New York: Oxford University Press, 1984), 116–117. 2. Chas. Carroll, The Negro a Beast (St. Louis, MO: American Book and Bible House, 1900), quoted in Paul R. Spickard, Mixed Blood: Intermarriage and Ethnic Identity in Twentieth-Century America (Madison: University of Wisconsin Press, 1989), 284.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2