توهم نژاد

ﺗﻮﻫﻢ ﻧﮋاد ٢٤٨ ش ، ﻧﺎﺳﺎزگﺎر، ﻧﺎﺗﻮان از ادارە � وﺣ ب ، و از ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺗﻤﺪن یﮐﺸﻮر، اﻧﻘﻼی ب ﺑﻬﺮەی اﻧﺪ. « ١ ت اﺻﻼح ﺣی وﺳﯿﻊ � �� ﻃﻠبﺎن ﻣﺴ ع � ﻧ � اﻟﻨﻈﺮﺗﺮ ﻫﻢ، ﮐﻪ بﻪ وﺣﺪت اﺳﺎ ﮏ ﻧﮋا � ش وﺧﻄﺮ ﺗﻔﮑ �� ﺎن � ﺪە داﺷتﻨﺪ، بﺎ ازدواج ﻣ � دی ﻋﻘ ﻧﮋادی ﻣ ﺨﺎﻟﻒ ﺪە داﺷﺖ ﮐﻪ � ، ﻋﻘ � ، اﺳﻘﻒ اﻫﻞ ﮐﻨﺘﺎ � ﺑﻮدﻧﺪ. ﺗﺎﻣﺲ آﻧﺪروود داد ی کﺎی �� ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن آﻣ � ﺎﻫﺎن و ﺳﻔ � ﺳ » ﮏ پﺪر، ﻓﺮزﻧﺪان رﺳﺘگ � ﺴﻞ � از ﺎر ت ک � ف بﺎ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺸ گﺎی � ﮏﮐﺸﻮر، وﻫﻤﺴﺎ � ﮏ ﭘﺮوردگﺎر، ﺷﻬﺮوﻧﺪان � « اﻧﺪ. � او روزی را وﻋﺪە داد ﮐﻪ » ﮕﺮ � د خ � از ﭘﻮﺳﺖ، زردﭘﻮﺳﺖ، ﺎە � ﺪﭘﻮﺳﺖ و ﺳ � ﺳﻔ کﺎ ﻧﮋادی ﺣﺎﺻﻞ از �� ن ﻧﻤﺎﻧﺪە و در آﻣ ﺸﺎی � ﭘﻮﺳﺖ ﺐ ﺧﻮن ﻫﻤﻪ � ﺗﺮﮐ ی آن ﺪ آﻣﺪە اﺳﺖ. � ﻫﺎ پﺪ « � ﺎط � اﻣﺎ بﺎ اﺣﺘ اﻓﺰود ، » ﻫﻨﻮز ﻗﺮن ت ﻣﺎﻧﺪە اﺳﺖ. � ﻫﺎ ﺗﺎ آن زﻣﺎن بﺎ « ٢ ی کﺎی �� آﻣ ی ﻘﺎی �� ﻫﺎی آﻓ ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن را ﻣﻐﺎﯾﺮ بﺎ � ً ازدواج بﺎ ﺳﻔ � ﺗبﺎر ﻣﻌﻤﻮ � ﻧﮋادی گ � ﻏﺮور و ﻫﻤبﺴﺘ � ﻦ ﺣﺎﻟﺖ � ت ﺴتﻨﺪ. در ﺑﻬ � دا ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﺎﻫﺎن ﻣﺘﻨﺎﻗﺾ ﺑﻮد. اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣبﺎرزە � ب ان ﺳ � نﺶ رﻫ � وا ﻫﺎ ی آن ﺑﺮای � ﺪ � ن ﺧﻮد را ﺗﻬﺪ ﺣﻘﻮق ﻣﺪی ف ﺑﻮد ﺗﺎ در � ت اﺷﺎرە بﻪ آن کﺎ ﺮا ﺣی � ﮐﺮد ز ﻋﻤﻞ ﻫﻤﻪ ﮏ � ﺪﭘﻮﺳﺖ ﺧﻮد را از دﺳﺖ بﺪﻫﻨﺪ. ﻓﺮدر � ﺎن ﺳﻔ � ی ﺣﺎﻣ ﻼس، ﺑﺰرگ � دا ﺗ ﺎﻫﺎن، در ﺳﺎل � ب ﺳ � ﻦ رﻫ �� ١٨٨٤ ﮏ زن � بﺎ گ � ﺪﭘﻮﺳﺖ ازدواج ﮐﺮد اﻣﺎ در زﻧﺪ � ﺳﻔ ﻧﺎﻣﻪ ی ﺧﻮدﻧﻮﺷﺖ اش بﺎ اﺗﺨﺎذ بﻪ � ﻣﻮﺿ ب ن اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ را ئ ﺷﺪت بﺎورﻧﮑﺮدئ ﺖ ﺷﻤﺮد: � اﻫﻤ » ﺮ � ت ا ﺣی ب ت رخ دﻫﺪ، ی � ف اﺗﻔﺎ ی ﭼﻨن و ﺻﺪا، ﻋﺎری از ﺧﺸﻮﻧﺖ، و ﻣﺪت � ﺲ � ﻫﺎ از اﯾﻦ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد، و آن ﺎت � ﻗﺪر بﺎ ﻣﻘﺘﻀ ن ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ زﻣﺎﻧﻪ ﻫﻤﺨﻮای 1. E. H. Randle, Characteristics of the Southern Negro (New York and Washington: Neale Publishing Company, 1910), 118. 2. Thomas Underwood Dudley, “How Shall We Help the Negro?” The Century Magazine 30, No. 2 (June 1885): 274–275.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2