توهم نژاد

ﻋبﺪاﻟﺒهﺎء و ﺑﺮاﺑﺮ ی ﺳ � ﺎﻫﺎن و ﺳﻔ � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن ۲٤۹ از ﻣﻦ بﻪ ﻋﻨﻮان ﻫﻮادار ازدواج � ﮐﻪ ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﮐﺮد. ﮐ ﺎن � ﻣ ﺎد ﻧﺨﻮاﻫﺪﮐﺮد. � ﻧﮋادی « ١ � بﻪ ﻧﻈﺮ � ﺎﻫﺎن ﻫﻢ ﻧ � ب ان ﺳ � ﻦ رﻫ �� ت ﺗﻨﺪروﺗ رﺳﺪ ﮐﻪ ﺣی ﺗ ﺴتﻨﺪ بﺎ � ﻮا ﺎﯾﻨﺪ. آن � اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﮐﻨﺎر ﺑ ﺎن � ﺮ از ازدواج ﻣ � ﻫﺎ در ﺗﻨﮕﻨﺎ ﺑﻮدﻧﺪ. ا ﻧﮋادی � ﺖ � ﺣﻤﺎ � ﺪﭘﻮﺳﺘﺎن را ﺑﺮ � ﮐﺮدﻧﺪ ﺧﺸﻢ و ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺳﻔ ﺨﺘﻨﺪ � اﻧﮕ . اﻣﺎ � ﺖ ﻧ � ﺮ از اﯾﻦ اﻣﺮ ﺣﻤﺎ � ا ﺎە � ﮐﺮدﻧﺪ زﻧﺎن ﺳ ﭘﻮﺳﺖ را در ﻣﻌﺮض ﺧﻄﺮ � ﻗﺮار � ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺟن � ت ﮐﻪ بﺎردار ﺪﭘﻮﺳی � دادﻧﺪ. زﻧﺎن ﺳﻔ ﺪﻧﺪ، ﺷ � ﺎ ازدواج بﺎ ﺧﻮد � � ﺖ ﻣﺎ � ﺴتﻨﺪ بﺎ ﺗﻮﺳﻞ بﻪ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺮدﻫﺎ را بﻪ ﺣﻤﺎ � ﺗﻮا وادارﻧﺪ. اﻣﺎ ﻗﺮ ن ﺪﭘﻮﺳﺖ بﻪ زور بﻪ زﻧﺎن � ﻫﺎ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻣﺮدﻫﺎی ﺳﻔ ﺎە � ﺳ � ﭘﻮﺳﺖ ﺗﻌﺮض ب ﮐﺮدﻧﺪ ی آﻧﮑﻪ از ﻋﻮاﻗﺐ اﯾﻦ کﺎر ﺑﻬﺮاﺳﻨﺪ. ﺎن � ﻮا از ازدواج ﻣ � ب . دو ت دابﻠﯿﻮ. ای. ی وﻗی ﻧﮋادی دﻓﺎع ﮐﺮد زﻧﺎن ب ان � ت ﮐﻪ از رﻫ ﺪﭘﻮﺳی � ﺳﻔ » ن ی ت رﻧﮕن � ﺗﺮ � اﻧﺠﻤﻦ ﻣ ﭘﻮﺳﺘﺎن « بﻪ ﺷﻤﺎر � ﺎنﮐﺮدﻧﺪ. ﺗﺎ ﺳﺎل � رﻓﺘﻨﺪ ﻃﻐ ١٩٢٠ ی دادە ﺑﻮد: � او ﻧﻈﺮش را ﺗﻐﯿ » اﻣﺮوز ن ازدواج ی ﭼﻨن ﻞ اﯾﻦ � ﺴﺖ؛ دﻻ � ض ﻧ � ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﻘﺘ � ی از ﻧﻈﺮ اﺟﺘﻤﺎ ﻫﺎی � ف ﻟﺖ اﺟﺘﻤﺎ ف � ﻘﻪ وﻣ � اﺳﺖ: ﻫﺮگﺎە اﺧﺘﻼف ﻧﻈﺮ، ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺳﻠ � اﻣﺮ بﺪﯾ ﺪ بﺎﺷﺪ ازدواج اﻋﻀﺎیﮔﺮوە � ﺷﺪ گ � ﺮا زﻧﺪ � ﺴﺖ ز � ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ ﻧ ف ﺖ ﻓﺮزﻧﺪای ��� دﻟپﺬﯾﺮ، و ﺗ گ � ﺧﺎﻧﻮاد ﺎر دﺷﻮار ﺧﻮاﻫﺪ � ﺴ � ﺴﺘﻪ � ﺷﺎ ﺑﻮد. « ٢ ﻘﻪ � ﺴﺖ دﻗ � ﺳﺎﻋﺖ ﭼﻬﺎر و ﺑ ی بﻌﺪ از ﻇﻬﺮ ٧ ﻣﻪ ١٩١٢ ﻗﻄﺎر ﺣﺎﻣﻞ ت در ﺳﺎﺣﻞ ﮏ ﻣﺮﮐﺰﺻﻨﻌی � ، ﺎﻟﺖ اوﻫﺎﯾﻮ � ﻋبﺪاﻟﺒﻬﺎء بﻪ ﺷﻬﺮکﻠﯿﻮﻟﻨﺪ در ا ﮏ اِری، وارد ﺷﺪ. �ِ ب ﻟ ﺟﻨﻮی ٣ دو ﻫﻔﺘﻪ � ﺶ از آن، روزﻧﺎﻣﻪ � ی ﭘ ﻫﺎی 1. Frederick Douglass, The Life and Times of Frederick Douglass (London, 1962 [1892]), 438–39. 2. W.E.B. Du Bois, “The Social Equality of Whites and Blacks,” The Crisis 21, No. 1 (November 1920): 118. 3. Stockman, ‘Abdu’l-Bahá in America , 151.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2