توهم نژاد

» ن ﯾﻣﺎ ا ﺮای ﻫﺴت � ﻢ :« بﺎزﮐﺸﻒ ــــ ﺗﺎر � ﺦ � ﺑﺮدگﺎن آﻓ � ی ﻘﺎ ی ﺮانﯾ در ا ﺶ ازﮐﺠﺎ آﻣﺪە � ﺎ � ﺎ � ﻧ � اﻧﺪ، ﺟﻮاب دﻫﺪ » ن ی آﻧهﺎ ﻫﻤن ﺟﺎ ﺑﻮدﻧﺪ « ، و اﯾﻦ � ﺸﺎن � � ن ی از ﺧﺎﺳﺘگﺎە ﺧﻮد ﻧ ی � دﻫﺪﮐﻪ او ﭼ داﻧﺪ. � ﮕﺮ، ﮐﻪ ﻧﺎم ﺧﻮد را ﻧ � ﻣﺮدی د � ﺪ، ﺗﻮﺿﯿﺢ �� ﮔ ن ی دﻫﺪ ﮐﻪ ﺑن ﺧﺎﻧﻮادە ی ﻘﺎی �� ﺎن آﻓ � ﻫﺎی اﯾﺮاﻧ ی ﺗبﺎر ﺗﻤﺎﯾﺰﻫﺎی وﺟﻮد دارد. » ﻫﺎ دە دورزا ﺧﻮد را ﺑﺮﺗﺮ از ﺧﺎﻧﺪان � ﻫﺎی ﻏﻼم و ﻧﻮﮐﺮ � داﻧﻨﺪ. آﻧهﺎ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ دورزادە � ﺧﺎﻧﺪان ﻏﻼم ﺑﺮدە ﺑﻮدە و ﻫﺎ ﺑﺮدە ﻧﺒﻮدﻧﺪ .« ی ﻘﺎی �� ﺎن آﻓ � ی بﺎ اﯾﺮاﻧ ﻧﺎآﺷﻨﺎی � ﺗبﺎر ﺗﻮاﻧﺪ ﺳبﺐ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺮای اﯾ ﺎن � ﺮاﻧ ﺴﺐ � ﻦ ﺳﺎﯾﺮ ﻧﻘﺎطﮐﺸﻮر، اﺻﻞ و � ﺳﺎ اﯾﻦ ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺒ ﺎ آﻧهﺎ را � ، هﻢ بﺎﺷﺪ گﺎﻧﻪ ﺷﻤﺎرﻧﺪ. � ﺑ � ی ی زای � اﻣﺎ ﻣ ﺪ �� ﮔ ﺎن � ﺎن اﯾﺮاﻧ � ﻣﻮاردی از ازدواج ﻣ ی ﻘﺎی �� آﻓ راﯾﺞ �� ﺎن را ﺛبﺖ ﮐﺮدە، ﻫﺮﭼﻨﺪ اﯾﻦ اﻣﺮ ﺧ � ﺗبﺎر و ﺳﺎﯾﺮ اﯾﺮاﻧ � ﺴﺖ. ﺑیﺘﺎ بﻘﻮ � ﻧ ﺸﺠﻮی دورە � زادە، دا � ﺸگﺎە ﭘنﺴ � ت ا در دا � ی دﮐ ﺎ، � ﻠﻮاﻧ � ی ﻘﺎی �� ﺎن آﻓ � ﺴﺪﮐﻪ اﯾﺮاﻧ �� ﻧ ﺗبﺎر ب ﺴﺘﻪ ب � ﻪ درﺟﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ، و ﻪ اﯾﻦﮐﻪ ﻦ ﮐﺠﺎ بﺎﺷﻨﺪ، ﺟﺬب ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﺪە � ﺳﺎ اﻧﺪ. » ﺎن � ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، اﯾﺮاﻧ ی ﻘﺎی �� آﻓ ﺴﺘﺎن و بﻠﻮﭼﺴﺘﺎن، از ﺳﺎﯾﺮ بﺨﺶ � ﺗبﺎر در اﺳﺘﺎن ﺳ ﻫﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ ت را در درون ﺧﻮد ﺣﻔﻆ ﮐﺮدە ﻧﻈﺎم کﺎﺳی � ﻣﺘﻤﺎﯾﺰﻧﺪ و ﻧﻮ اﻧﺪ ﮐﻪ ﺗ � بﺎ �� ﻘ بﻪ آﻧهﺎ اﺟﺎزە � ﻧ � ی ﺗﺤﺮک اﺟﺘﻤﺎ دﻫﺪ « . ف ﺣﺎل، بﻪ ﮔﻔﺘﻪ ی در ﻋن ی ﻘﺎی �� ﺎن آﻓ � ی ، اﯾﺮاﻧ ی زای � ی ﻣ � �� ﺗبﺎر ا ﺟﺬب � ا � ﻧﻮا ای ﺷﺪە � گ � اﻧﺪ ﮐﻪ در آن زﻧﺪ ﺎن � ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ، اﯾﺮاﻧ ی ﻘﺎی �� آﻓ ﺖ � و ﺟﻤﻌ � � ﺎن بﻠﻮ � ﺴﺘﺎن و بﻠﻮﭼﺴﺘﺎن بﻪ ز � ﻦ ﺳ � ﺳﺎ � ﺗبﺎر � ﺎن ﺑﻨﺪری ﺻﺤبﺖ � ﻦ ﻫﺮﻣﺰگﺎن بﻪ ز � ﺳﺎ ﮐﻨﻨﺪ. اﻣﺮوزە ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺎن � ی اﯾﺮاﻧ ی ﻘﺎی �� آﻓ ﺗبﺎر ﺳنﺖ ی را بﺎ ﻓﺮ ﻘﺎی �� ﻫﺎی آﻓ ﻫﻨﮓ ﺨﺘﻪ � ن درآﻣ اﯾﺮای اﻧﺪ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺮاﺳﻢ ﺟﻦ ﺎ و � ی ی زار، ﮐﻪ ﻫﻨﻮز در ﺗﺎﻧﺰاﻧ � ﮔ پ ﻫﻢ رواج دارد. اﺗﯿﻮی � ی ی زای � ﻣ ﺪ �� ﮔ » � ﻧ ﺎ � ﺴتﻨﺪ � ن ﻧ ﻢ ﮐﻪ اﯾﺮای �� ﺧﻮاﺳﺘﻢ بﻪ آﻧهﺎ بﮕ گﺎﻧﻪ � ﺑ آﻧهﺎ ﺟﺬب ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﺪە � �� اﻧﺪ. ا ن اﻧﺪ؛ آﻧهﺎ اﯾﺮای اﻧﺪ » .« ﻣه ﻢ اﯾﻦ ﺑﻮد

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2